Інформація про підсумки роботи зі зверненнями громадян за 2021 рік
Робота зі зверненнями громадян у 2021 році була направлена на виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», інших нормативних документів.
Згідно з регламентом виконавчих органів Глухівської міської ради організацію роботи зі зверненнями громадян у 2021 році забезпечував організаційно-контрольний відділ апарату міської ради та її виконавчого комітету. Ця робота здійснювалась за наступними напрямками:
- звернення громадян, в тому числі електронні;
- депутатські звернення;
- співпраця з державною установою «Сумський обласний контактний центр» та Урядовою гарячою лінією;
- координація роботи телефонних звернень;
- запити на отримання публічної інформації;
- забезпечення організації прийомів громадян з особистих питань керівництвом міської ради та її виконавчого комітету.
Підсумки роботи зі зверненнями громадян щопівроку розглядаються на засіданнях виконавчого комітету міської ради, про що приймаються відповідні рішення, в яких визначаються заходи та завдання щодо подальшого вдосконалення цієї роботи. Це питання (за підсумками першого півріччя 2021 року) розглянуто на засіданні виконавчого комітету міської ради (рішення виконавчого комітету міської ради від 26.07.2021 №224).
Одним із основних напрямків роботи зі зверненнями громадян є організація «прямого діалогу» між владою та громадою через проведення прийомів громадян з особистих питань керівництвом міської ради та її виконавчого комітету.
Згідно з вимогами Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» особисті прийоми громадян керівництвом міської ради та її виконавчого комітету проводяться не менше ніж чотири рази на місяць, у тому числі два з них – виїзні (протягом звітного періоду не проводилися у зв’язку з карантинними обмеженнями, спричиненими поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2).
Графіки прийому громадян керівництвом міської ради затверджуються розпорядженням міського голови двічі на рік та доводяться до відома населення шляхом розміщення інформації на офіційному сайті Глухівської міської ради. На І півріччя 2022 року відповідні графіки затверджено розпорядженням міського голови від 30.12.2021 №267-ОД.
Упродовж 2021 року на прийомах громадян з особистих питань до керівництва міської ради та її виконавчого комітету надійшло 246 звернень.
Питання, з якими зверталися мешканці міської ради на прийомах з особистих питань, в основному, стосувалися житлово – комунального господарства (53 звернення), соціального захисту (36 звернень), спорів між сусідами (35 звернень), працевлаштування (21 звернення), отримання земельних ділянок для особистого селянського господарства (20 звернень).
Всі питання розглядалися із залученням відповідних спеціалістів, при необхідності – комісійно з виїздом на місце та за участю самих заявників. За потреби громадянам надавався чіткий алгоритм подальших дій для реалізації окреслених у зверненнях питань, роз’яснювався порядок оскарження прийнятих рішень.
У виконавчому комітеті міської ради запроваджено функціонування телефонної «гарячої лінії». У звітному періоді телефонні дзвінки не надходили.
У відповідності до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» бажаючі мають право надіслати електронне звернення через офіційний веб-сайт міської ради, інформація про це розміщена на сторінці «Звернення громадян». Упродовж звітного періоду такою можливістю скористалося 46 осіб. Реєстрація та опрацювання електронних звернень здійснювалась у відповідності до вимог законодавства.
Упродовж звітного періоду до виконавчого комітету міської ради надійшло 871 звернення, в яких порушено 914 питань, що на 27 відсотків менше, ніж за минулий рік.
Письмових звернень надійшло 625 (на 45 відсотків менше, ніж за минулий рік), усних – 246 (на 17 відсотків більше, ніж за минулий рік).
Депутатських звернень – 16 (з них 15 – від депутатів міської ради та 1 – від депутата Шосткинської районної ради).
Зменшення кількості письмових звернень частково зумовлене тим, що заяви громадян на отримання одноразової грошової допомоги, які в минулому році надходили у значному обсязі та реєструвалися разом зі зверненнями громадян, в 2021 році приймалися та реєструвалися відділом «Центр надання адміністративних послуг» міської ради.
Найбільша кількість письмових звернень надійшла з питань житлово-комунального господарства – 215.
На другому місці – звернення із земельних питань – 127, що, в основному, стосувалися надання земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва учасникам АТО (ООС) та жителям громади для особистого селянського господарства.
На третьому місці – з питань житлової політики – 126, серед яких основний відсоток становлять заяви щодо спорів між сусідами стосовно порушення будівельних норм та призначення комісій для обстеження житлового фонду (з метою отримання відповідних актів для призначення субсидії).
Виконавчий комітет міської ради приділяє особливу увагу вирішенню проблем, з якими звертаються мешканці міської ради, соціально незахищеної категорії населення. Від них надійшло 117 звернень, що становить 19 відсотків від загальної кількості письмових звернень.
Від органів влади вищого рівня у 2021 році надійшло 25 звернень, як і в 2020 році:
- з Сумської обласної державної адміністрації – 7 звернень;
- з Офісу Президента України через Сумську обласну державну адміністрацію – 17;
- з Кабінету Міністрів України через Сумську обласну державну адміністрацію – 1 звернення
У своїх зверненнях до вищих органів влади мешканці міської ради порушували:
1) соціальні питання: призначення субсидії та інших соціальних виплат, надання матеріальної допомоги на лікування та на купівлю житла, забезпечення автомобілем інваліда війни;
2) житлові питання: отримання житла;
3) житлово-комунальні питання: відключення квартири від централізованого теплопостачання, підключення будинку до централізованого водопостачання;
4) освіти та захисту прав дітей: проявів булінгу в Глухівській ЗОШ І-ІІІ ступенів №3, відновлення роботи басейну на території Глухівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №6;
5) інші питання.
Із загальної кількості звернень до вищих органів влади 11 звернень надійшло від постійного заявника інваліда війни Ковальчука Б.Д. з питання відключення квартири від централізованого опалення та забезпечення новим автомобілем з ручним керуванням.
Моніторинг даних звернень свідчить про те, що майже всі вони були безпідставними, оскільки попередньо розглядалися на місцевому рівні і заявникам надано обґрунтовані відповіді.
Варто звернути увагу на оперативне реагування (від 5 до 15 днів) на звернення, що надходили з Урядової гарячої лінії та з державної установи «Сумський обласний контактний центр». У звітному періоді надійшло 202 звернення, що на 18 відсотків більше, ніж у 2020 році.
В основному, у цих зверненнях порушувалися питання соціального захисту в частині отримання субсидій, різних видів пільг та соціальної допомоги (115), житлово-комунального господарства (31), охорони здоров’я (23), земельних відносин (12).
У 2021 році мали місце колективні звернення від жителів міської ради, їх кількість склала - 59, що на 9 відсотків більше, ніж у 2020 році. В колективних зверненнях громадяни порушували питання, що стосуються житлово-комунального господарства (ремонту доріг та тротуарів, благоустрою прибудинкових територій, освітлення, поводження з безпритульними тваринами). Також жителі громади порушували питання створення громадських пасовищ, звільнення підприємців від сплати єдиного податку на період карантинних обмежень, відновлення роботи басейну в Глухівській ЗОШ І-ІІІ ступенів №6, надання приміщення для шахового клубу та ветеранського спорту, надання дозволу на облаштування майданчика для тренування собак та ін.
Окремі проблемні питання, порушені в колективних зверненнях, взято на контроль управлінням житлово-комунального господарства та містобудування міської ради та буде виконано за умови наявності фінансування з бюджету громади.
У звітному періоді мали місце багаторазові письмові звернення від одних і тих же заявників. Зокрема, – від інваліда війни Ковальчука Б.Д. (50 звернень, з яких 11 – через органи влади вищого рівня).
В основному повторні звернення стосувалися перевірки дотримання сусідами будівельних норм та земельних спорів. Необхідно зауважити, що такі звернення надходили від громадян, яким попередньо були надані вичерпні обґрунтовані відповіді, але вони не згодні з ними і продовжують звертатись повторно.
Упродовж 2021 року надійшло 80 запитів на отримання публічної інформації, що на 12 відсотків менше, ніж у 2020 році. Всі запити розглядалися упродовж п’яти робочих днів, у разі необхідності надавалась відповідь про продовження термінів згідно з вимогами чинного законодавства України.
Робота зі зверненнями громадян залишається пріоритетним напрямком в діяльності Глухівської міської ради.