Інформація про підсумки роботи зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті міської ради за 2022 рік

Робота зі зверненнями громадян у 2022 році була направлена на виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України  від 07 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного  права  на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», інших нормативних документів.
Відповідно до регламенту виконавчих органів Глухівської міської ради організацію роботи зі зверненнями громадян у 2022 році забезпечував організаційно-контрольний відділ апарату міської ради та її виконавчого комітету. Ця робота здійснювалась за наступними напрямками:
- звернення громадян, в тому числі електронні;
- депутатські звернення;
- співпраця з державною установою «Сумський обласний контактний центр» та Урядовою гарячою лінією;
- координація роботи телефонних звернень;
- запити на отримання публічної інформації;
- забезпечення організації та обліку прийомів громадян з особистих питань керівництвом міської ради та її виконавчого комітету.
Підсумки роботи зі зверненнями громадян щопівроку розглядаються на засіданнях виконавчого комітету міської ради, про що приймаються відповідні  рішення, в яких визначаються заходи та завдання щодо подальшого вдосконалення цієї роботи. 
Це питання (за підсумками І півріччя 2022 року) розглянуто на засіданні виконавчого комітету міської ради (рішення №153 від 21.07.2022) та на апаратній нараді керівників управлінь, відділів та служби міської ради, керівників комунальних служб, підприємств,  установ, організацій міської ради при міському голові від 12.12.2022 (за результатами моніторингу Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини).
Одним із основних напрямків роботи зі зверненнями громадян є організація «прямого діалогу» між владою та громадою шляхом проведення прийомів громадян з особистих питань керівництвом міської ради та її виконавчого комітету.
Відповідно до вимог Указу Президента України  від 07 лютого 2008 року №109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного  права  на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» прийоми громадян з особистих питань керівництвом міської ради та її виконавчого комітету проводяться не менше ніж чотири рази на місяць, у тому числі два з них – виїзні.
Протягом звітного періоду проведено 11 виїзних прийомів міським головою та 8 виїзних прийомів першим заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради й заступниками міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради на території  старостинських округів міської ради.
Графіки прийому громадян керівництвом міської ради затверджуються розпорядженням міського голови та доводяться до відома населення шляхом розміщення інформації на офіційному сайті Глухівської міської ради та на інформаційному стенді в приміщенні виконавчого комітету міської ради. На 2023 рік відповідні графіки затверджено розпорядженням міського голови від 27.12.2022 №142-ОД.
Упродовж 2022 року на прийомах громадян з особистих питань до керівництва міської ради та її виконавчого комітету надійшло 151 звернення (на 38,6 відсотка менше, ніж за минулий рік).
Питання, з якими зверталися жителі громади на прийомах з особистих питань, стосувалися житлових та земельних спорів між сусідами, перевірки законності будівництва (37 звернень), житлово – комунального господарства (28 звернень), працевлаштування (21 звернення), соціального захисту (19 звернень) та ін.
Звернення розглядалися із залученням (за потреби) секретаря міської ради, першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради, заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради, керівників структурних підрозділів міської ради, апарату міської ради та її виконавчого комітету. У випадках, коли порушені заявниками питання не вимагали додаткової перевірки та опрацювання, відповіді на звернення громадян (у разі їх згоди) надавалися усно безпосередньо під час особистого прийому.
Варто зауважити, що таких звернень упродовж звітного періоду була більшість.
У випадках, коли порушені заявниками питання вирішити на особистому прийомі було неможливо через їх складність та необхідність додаткового вивчення, міським головою надавалися доручення секретарю міської ради, першому заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради, заступникам міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради, керівникам керівників структурних підрозділів міської ради, апарату міської ради та її виконавчого комітету. Про результати розгляду заявники повідомлялися у зручний для них спосіб у терміни, визначені чинним законодавством.
У виконавчому комітеті міської ради запроваджено функціонування телефонної «гарячої лінії». Надання консультативних послуг населенню в телефонному режимі проводить головний спеціаліст організаційно-контрольного відділу апарату міської ради та її виконавчого комітету, відповідальний за звернення громадян.
Протягом звітного періоду проведено 6 перевірок додержання структурними підрозділами міської ради, апарату міської ради та її виконавчого комітету Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», інших нормативно-правових актів щодо роботи зі зверненнями громадян. Порушень та суттєвих недоліків не виявлено.
У відповідності до Закону України «Про внесення змін до Закону України  «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» бажаючі мають право надіслати електронне звернення через офіційний веб-сайт міської ради, інформація про це розміщена на сторінці «Звернення громадян». Протягом 2022 року такою можливістю скористалося 27 осіб, що на 41,3 відсотка менше, ніж у 2021 році.
Реєстрація та опрацювання електронних звернень здійснювалась у відповідності до вимог законодавства.
Упродовж звітного періоду до виконавчого комітету міської ради надійшло 325 письмових звернень громадян (на 48 відсотків менше, ніж за минулий рік).
Значне зменшення кількості письмових звернень частково зумовлене запровадженням на території України воєнного стану, у зв’язку з чим значна їх кількість розглядалася міським головою, його заступниками, керівництвом Гуманітарного штабу при міській раді невідкладно без письмового оформлення та проведення реєстрації.
Найбільша кількість письмових звернень надійшла з питань житлово-комунального господарства – 161.
На другому місці – з питань житлової політики – 121, серед яких основний відсоток становлять заяви щодо житлових та земельних спорів між сусідами, перевірки законності будівництва та призначення комісій для обстеження житлових будинків та господарчих споруд, пошкоджених внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру).
Депутатських звернень упродовж 2022 року надійшло 16 (на рівні 2021 року).  З них 14 – від депутатів міської ради, 1 – від народного депутата України та 1 – від депутата Сумської обласної ради.
Зазначені вище звернення стосувалися запровадження на території громади режиму повного світломаскування, забезпечення особи з інвалідністю внаслідок війни матеріальною та гуманітарною допомогою, необхідності перейменування вулиці Києво-Московської та заміни фотографій на Дошці пошани «Наша гордість», присвоєння Тищенку І.В. звання «Почесний громадянин Глухова», пропозицій до Програми економічного та соціального розвитку міської ради та бюджету громади. Також, за допомогою звернень, депутати отримували інформацію, яка їх цікавила чи була необхідною для належного виконання повноважень.
Більшість питань, порушених у депутатських зверненнях, вирішені позитивно. Окремі з них взято на контроль та буде виконано упродовж поточного року.
Від органів влади вищого рівня у 2022 році надійшло 26 звернень (на рівні 2021 року):
- із Сумської обласної державної адміністрації – 4 звернення;
- з Офісу Президента України через Сумську обласну державну адміністрацію – 20 звернень;
- від Представника Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини через Сумську обласну державну адміністрацію – 1 звернення;
- з Верховної Ради України через Сумську обласну державну адміністрацію – 1 звернення.
У своїх зверненнях до вищих органів влади мешканці міської ради порушували:
1) соціальні питання: забезпечення  автомобілем інваліда війни, домашнього насильства;
2) житлово-комунальні питання: відключення квартири від централізованого теплопостачання та надання дозволу на встановлення індивідуального опалення, скарга на неякісне облаштування колонки водопостачання, графіків погодинного відключення електроенергії; 
3) освіти та захисту прав дітей: скарга на протиправні дії директора та працівників Глухівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №3;
4) культури та культурної спадщини: збереження в м. Глухові Музею історії євреїв Глухівщини та вшанування пам’яті його колишнього директора Часницького М.М.;
5) інші питання.
Із загальної кількості звернень до вищих органів влади 18 звернень надійшло від постійного заявника інваліда війни Ковальчука Б.Д. з питання відключення квартири від централізованого опалення та надання дозволу на встановлення індивідуального опалення; забезпечення новим автомобілем з ручним керуванням. Моніторинг цих звернень свідчить про те, що майже всі вони були безпідставними, оскільки попередньо розглядалися на місцевому рівні і заявникам надано обґрунтовані відповіді.
У 2022 році мали місце колективні звернення від жителів міської ради, їх кількість склала 35, що на 40,6 відсотка менше, ніж у 2021 році.
У колективних зверненнях громадяни, в основному, порушували питання, що стосуються житлово-комунального господарства (ремонту будинків та господарчих споруд, пошкоджених унаслідок буревію, ремонту доріг, благоустрою прибудинкових територій, освітлення, облаштування будинків приладами комерційного обліку теплової енергії, завезення піску на дитячі майданчики, ремонту колодязів). Також жителі громади порушували питання зниження вартості за послуги інтернету в селах громади, відновлення руху маршрутних таксі по місту та до сіл громади, дозволу на встановлення критої автомобільної стоянки та ін.
Окремі проблемні питання, порушені в колективних зверненнях, взято на контроль управлінням житлово-комунального господарства та містобудування міської ради та буде виконано в порядку черговості за умови наявності фінансування з бюджету громади чи сприятливих погодних умов.
У звітному періоді мали місце багаторазові письмові звернення від одних і тих же заявників. Зокрема, – від інваліда війни Ковальчука Б.Д. (39 звернень, з яких 18 – через органи влади вищого рівня). На кожне зі звернень заявнику були надані вичерпні обґрунтовані  відповіді, але він не згоден з ними і продовжує звертатися повторно як до міського голови, так і до секретаря міської ради та заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради.
У звітному періоді надійшло 155 звернень з Урядової гарячої лінії та з державної установи «Сумський обласний контактний центр», що на 23,2 відсотка менше, ніж у 2021 році.
В основному, у цих зверненнях порушувалися питання соціального захисту в частині отримання субсидій, різних видів пільг та соціальної допомоги, отримання гуманітарної допомоги (87), житлово-комунального господарства (22), діяльності органів місцевого самоврядування щодо неправомірних (на думку заявників) дій їх представників (10), та ін.
Усі звернення, що надійшли до виконавчого комітету міської ради в 2022 році, розглядалися вчасно, неупереджено, об’єктивно, всебічно та детально із залученням відповідних профільних спеціалістів, при необхідності – комісійно з виїздом на місце та за участю самих заявників. За потреби громадянам надавався чіткий алгоритм подальших дій для реалізації окреслених у зверненнях питань, роз’яснювався порядок оскарження прийнятих рішень.
Упродовж 2022 року також надійшло 49 запитів на отримання публічної інформації, що на 38,7 відсотка менше, ніж у 2021 році. Всі запити розглядалися упродовж п’яти робочих днів, у разі необхідності запитувачам надавалась відповідь про продовження термінів згідно з вимогами чинного законодавства України.
Крім цього, на виконання розпорядження голови Сумської обласної державної адміністрації від 26.10.2022 № 385-ОД «Про проведення засобами дистанційного зв’язку перевірки здійснення виконавчими органами Глухівської міської ради Шосткинського району Сумської області делегованих повноважень органів виконавчої влади» головним спеціалістом відділу роботи зі зверненнями громадян апарату Сумської обласної державної адміністрації Скоблик В.М. проведено перевірку організації роботи із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Глухівської міської ради за період з 01 січня 2022 року по 30 вересня 2022 року.
За результатами перевірки організація роботи із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Глухівської міської ради була оцінена як така, що відповідає вимогам, установленим чинним законодавством.
Також, у період з 14 листопада по 06 грудня 2022 року, Секретаріатом Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини було проведено дистанційний моніторинг стану додержання Глухівською міською радою прав громадян на звернення до органів влади та місцевого самоврядування, а також на доступ до публічної інформації в умовах дії воєнного стану.
Під час моніторингу порушень виявлено не було.
Робота зі зверненнями громадян залишається пріоритетним напрямком в діяльності Глухівської міської ради та її виконавчого комітету.

Друк

gerb sayt2024 © Всі права захищено.
Глухівська міська рада Сумської області