Інформація
про підсумки роботи зі зверненнями громадян за 2020 рік
Робота зі зверненнями громадян у 2020 році була направлена на виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», інших нормативних документів.
Згідно регламенту виконавчих органів Глухівської міської ради організацію роботи зі зверненнями громадян у 2020 році забезпечував відділ «Центр надання адміністративних послуг» міської ради. Дана робота здійснювалась за наступними напрямками:
- звернення громадян, в тому числі електронні;
- запити на отримання публічної інформації;
- депутатські звернення;
- співпраця з державною установою «Сумський обласний контактний центр» та Урядова гаряча лінія;
- координація роботи телефонних звернень;
- забезпечення організації прийомів громадян керівництвом міської ради та її виконавчого комітету.
Підсумки роботи зі зверненнями громадян щопівроку розглядаються на засіданні виконавчого комітету міської ради, приймаються відповідні рішення, в яких визначаються заходи та завдання щодо подальшого вдосконалення цієї роботи.
Одним із основних напрямків роботи зі зверненнями громадян є організація «прямого діалогу» між владою та громадою через проведення прийомів громадян з особистих питань керівництвом міської ради та її виконавчого комітету.
Згідно вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» особисті прийоми громадян керівництвом міської ради та її виконавчого комітету проводяться не менше ніж чотири рази на місяць, у тому числі два з них – виїзні.
Графіки прийому громадян керівництвом виконавчого комітету міської ради затверджуються розпорядженням міського голови двічі на рік та доводяться до відома населення шляхом розміщення інформації на офіційному сайті міської ради.
Упродовж 2020 року на особистих прийомах до керівництва міської ради та її виконавчого комітету надійшло 59 звернень. У зв’язку з карантинними заходами було обмежено проведення особистих прийомів, що призвело до значного зменшення кількості таких звернень у порівнянні з попередніми роками.
Питання, з якими звертаються мешканці міста на особистих прийомах, в основному, стосуються питань працевлаштування, житлово – комунального господарства, земельних спорів.
У виконавчому комітеті міської ради запроваджено функціонування телефонної «гарячої лінії». У звітному період надійшло 14 телефонних дзвінків.
У відповідності до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» бажаючі мають право надіслати електронне звернення через офіційний вебсайт міської ради, інформація про це розміщена на сторінці «Звернення громадян». Упродовж звітного періоду такою можливістю скористалося 23 особи. Реєстрація та опрацювання електронних звернень здійснювалась у відповідності до вимог законодавства.
Упродовж звітного періоду до виконавчого комітету міської ради надійшло 1200 звернень, в яких порушено 1216 питань, що на 38 відсотків більше, ніж за минулий рік.
Письмових звернень надійшло 1141 (на 37 відсотків більше, ніж за 2019 рік), усних - 59 (на 44 відсотка більше).
Найбільша кількість звернень надійшла з питань соціального захисту – 378, що становить 32 відсотка від загальної кількості звернень.
Виконавчий комітет приділяє особливу увагу вирішенню проблем, з якими звертаються мешканці міста, соціально незахищеної категорії населення. Від даної категорії населення надійшло 499 звернень, що становить 41 відсоток від загальної кількості звернень.
У звітному періоді 378 мешканців міста отримали одноразову матеріальну допомогу на загальну суму 939,7 тис. грн.:
- на лікування в закладах охорони здоров’я ІІІ-ІV рівня акредитації отримали 236 осіб, на суму 494,0 тис. грн.;
- допомога в разі стихійного лиха (пожежа) – 15 осіб, на суму 211,0 тис. грн.;
- на невідкладні потреби – 61 особа, на суму 30,5 тис. грн.;
- на поховання – 24 особи, на суму 24,0 тис. грн.;
- на діагностику (МРТ, КАТЕ) – 28 осіб, на суму 11,2 тис. грн.;
- на допомогу при народженні двійні – 3 особи, на суму 30,0;
- допомога для проходження гемодіалізу інвалідам І гр. – 11 осіб, на суму 139,0 тис. грн.
На другому місці за актуальністю - звернення з питань житлово-комунального господарства – 227 (на 19 відсотків менше, ніж за 2019 рік): 130 –з питань надання житлово-комунальних послуг, 34 – проведення дорожньо-ремонтних робіт, 41 – щодо обстеження та ремонту житлового фонду, 22 – житлові питання.
На третьому місці - звернення із земельних питань: надання земельної ділянки для індивідуального житлового будівництва та земельні спори між сусідами.
З вищих органів влади у 2020 році надійшло 25 звернень, що на 3 звернення менше, ніж за 2019 рік:
- з Сумської обласної державної адміністрації – 10 звернень;
- з Верховної Ради України через Сумську обласну державну адміністрацію – 5;
- з Офісу Президента України через Сумську обласну державну адміністрацію – 10.
В своїх зверненнях до вищих органів влади мешканці місті порушували:
1) соціальні питання: отримання житлових субсидій; забезпечення автомобілем інваліда війни; надання матеріальної допомоги на лікування;
2) житлові питання: постановка на квартирний облік;
3) комунальні питання: відключення квартири від централізованого теплопостачання; капітальний ремонт дорожнього покриття по вулиці Пушкіна; укладання договору на розстрочку заборгованості за комунальні послуги КП «Глухівський тепловий район», неякісне проведення ремонту доріг по місту;
4) розвитку спортивної бази: відновлення лижоролерної траси;
5) освіти: зменшення навантаження в закладах освіти з метою збільшення часу на особистий розвиток у позашкільний час;
7) інші питання: встановлення родинних відносин; особисте ставлення заявника до подій в Україні.
Моніторинг даних звернень свідчить про те, що майже всі вони є безпідставними, оскільки попередньо розглядалися на місцевому рівні і заявники отримали обґрунтовані відповіді.
Із загальної кількості звернень до вищих органів влади 11 звернень надійшло від постійного дописувача інваліда війни Ковальчука Б.Д. з питання відключення квартири від централізованого опалення та забезпечення новим автомобілем.
Крім цього надійшло одне звернення з Департаменту житлово –комунального господарства та енергоефективності Сумської обласної державної адміністрації з питання діяльності КП «Глухівський тепловий район», 2 звернення - з Управління охорони здоров’я Сумської обласної державної адміністрації з питань порушення карантинних заходів, одне з Головного управління Держгеокадастру у Сумській області щодо надання у власність земельної ділянки, одне - з управління Держпраці у Сумській області з питання виплати відпускних приватним підприємцем.
Слід зазначити про оперативне реагування на звернення, що надходять з Урядової гарячої лінії та з державної установи «Сумський обласний контактний центр». Звернення розглядаються оперативно, упродовж 5 або 15 днів. У звітному періоді надійшло 171 звернення, що на 44 відсотка менше, ніж у 2019 році.
В основному, у цих зверненнях порушувалися питання соціального захисту.
У 2020 році мали місце колективні звернення від жителів міста, їх кількість склала 54, що на 34 відсотка більше, ніж у 2020 році. В основному в колективних зверненнях громадяни порушують питання, що стосуються житлово – комунального та дорожнього господарства. Всі питання розглядалися спеціалістами, при необхідності – комісійно з виїздом на місце та за участю самих заявників.
У звітному періоді мали місце багаторазові звернення від одних і тих же дописувачів. В основному вони стосуються земельних спорів та перевірки дотримання сусідами будівельних норм. Багаторазові звернення надходили від громадян, яким попередньо була надана вичерпна обґрунтована відповідь, але вони не згодні з нею і продовжують звертатись повторно.
Упродовж 2020 року надійшов 91 запит на отримання публічної інформації (у 2019 році було 143 запита). Всі запити розглядалися упродовж п’яти робочих днів, у разі необхідності надавалась відповідь про продовження термінів згідно діючого законодавства.
Робота зі зверненнями громадян залишається пріоритетним напрямком в роботі Глухівської міської ради і спрямовується на забезпечення конституційного права громадян на звернення, вдосконалення форм та методів цієї роботи.
Начальник відділу - адміністратор
«Центру надання адміністративних послуг»
Глухівської міської ради Лариса ЦОГ