Положення про службу

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

    Служба у справах дітей Глухівської міської ради (далі – служба) є структурним підрозділом міської ради, який утворюєтьсяміською радою, є підзвітним та підконтрольним міській раді, виконавчому комітету міської ради та міському голові.
    У своїй діяльності служба керується Конституцією України, законами України, нормативно-правовими актами Президента і Кабінету Міністрів України, інших центральних органів виконавчої влади, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації, наказами начальника служби у справах дітей обласної державної адміністрації, рішеннями міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, регламентом виконавчого комітету міської ради та цим Положенням.
    Служба використовує в своїй роботі печатку зі своїм найменуванням.
    1.Основними завданнями служби є:

ІІ. ЗАВДАННЯ ТА ФУНКЦІЇ

                       Реалізація на території міської ради державної політики з питань соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;

                       Розроблення і здійснення самостійно або разом з іншими структурними підрозділами міської ради, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, громадськими організаціями заходів щодо захисту прав, свобод і законних інтересів дітей;

                       Координація зусиль органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності у вирішенні питань соціального захисту дітей та організації роботи із запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності;

                       Забезпечення додержання вимог законодавства щодо встановлення опіки та піклування над дітьми, їх усиновлення, влаштування в дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім?ї;

                       Здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей усіх форм власності;

                       Ведення державної статистики щодо дітей;

                       Ведення обліку дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, усиновлених, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та соціально-реабілітаційних центрів (дитячих містечок);

                       Надання органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності, громадським організаціям, громадянам практичної та методичної допомоги, консультацій з питань соціального захисту дітей, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;

                       Улаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування до дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей, сприяння усиновленню;

                       Підготовка інформаційно-аналітичних і статистичних матеріалів, організація дослідження стану соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;

                       Визначення пріоритетних напрямів поліпшення на території міської ради становища дітей, їх соціального захисту, сприяння фізичному, духовному та інтелектуальному розвиткові, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень.

2.               Служба відповідно до покладених на неї завдань:

2.1.        Організовує розроблення і здійснення на території міської ради заходів, спрямованих на поліпшення становища дітей, їх фізичного, інтелектуального і духовного розвитку, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;

2.2.        Надає органам виконавчої влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності, громадським організаціям, громадянам у межах своїх повноважень практичну, методичну та консультаційну допомогу у вирішенні питань щодо соціального захисту дітей та запобігання вчиненню ними правопорушень;

2.3.        Оформляє документи на влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування, до прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу, сприяє усиновленню;

2.4.        Подає пропозиції до проектів міських програм, планів і прогнозів у частині соціального захисту, забезпечення прав, свобод і законних інтересів дітей;

2.5.        Забезпечує у межах своїх повноважень здійснення контролю за додержанням законодавства щодо соціального захисту дітей і запобігання вчиненню ними правопорушень;

2.6.        Здійснює контроль за умовами утримання і виховання дітей у спеціальних виховних установах ДПтС, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у сім?ях опікунів, піклувальників, дитячих будинках сімейного типу, прийомних сім'ях;

2.7.        Разом з відповідними структурними підрозділами міської ради, науковими установами організовує і проводить соціологічні дослідження, готує статистичні та інформаційні матеріали про причини і умови вчинення дітьми правопорушень, вивчає і поширює досвід з питань соціального захисту дітей, їх прав та інтересів;

2.8.        Організовує і проводить разом з іншими структурними підрозділами міської ради, кримінальною міліцією у справах дітей заходи щодо соціального захисту дітей, виявлення причин, що зумовлюють дитячу бездоглядність та безпритульність, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;

2.9.        Розробляє і подає на розгляд міської ради пропозиції стосовно бюджетних асигнувань на виконання програм і здійснення заходів щодо реалізації державної політики з питань дітей, спрямованої на подолання дитячої бездоглядності та безпритульності;

2.10.   Веде облік дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, усиновлених, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та соціально-реабілітаційних центрів (дитячих містечок);

2.11.   Надає потенційним усиновлювачам, опікунам, піклувальникам, батькам-вихователям, прийомним батькам інформацію про дітей, які перебувають на обліку в службі, і видає направлення на відвідування закладів з метою налагодження психологічного контакту з дитиною;

2.12.   Готує акт обстеження умов проживання дитини та опис її майна, а також акт обстеження житлово-побутових умов потенційного опікуна, піклувальника;

2.13.   Проводить перевірки умов проживання і виховання дітей у сім?ях опікунів, піклувальників за окремо складеним графіком, але не рідше ніж раз на рік, крім першої перевірки, яка проводиться через три місяці після встановлення опіки та піклування;

2.14.   Готує звіт про стан виховання, утримання і розвитку дітей в прийомних сім?ях та дитячих будинках сімейного типу;

2.15.   Бере участь у процесі вибуття дітей із закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та закладів соціального захисту для дітей у сім?ї усиновлювачів, опікунів, піклувальників, до дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей;

2.16.   Готує та подає в установленому порядку статистичну звітність;

2.17.   Розглядає в установленому порядку звернення громадян;

2.18.   Розглядає звернення власника підприємства, установи або організації усіх форм власності та надає письмовий дозвіл щодо звільнення працівника молодше 18 років;

2.19.   За дорученням міського голови представляє інтереси міської ради, виконавчого комітету міської ради та міського голови в міськрайонному, апеляційному, вищих спеціалізованих судах та у Верховному Суді України, у тому числі у взаємовідносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності.

2.20.   Бере участь у судових засіданнях при розгляді справ стосовно дітей або з питань, що зачіпають права дітей,у тому числі справ про усиновлення.

2.21.   Готує висновки про вирішення спорів щодо участі одного з батьків у вихованні дитини, місця проживання дитини, позбавлення та поновлення батьківських прав, побачення з дитиною матері, батька, які позбавлені батьківських прав, відібрання дитини від особи, яка тримає її у себе не на підставі закону або рішення суду, управління батьками майном дитини, скасування усиновлення та визнання його недійсним.

2.22.   Проводить інформаційно-роз?яснювальну роботу з питань, що належать до її компетенції, через засоби масової інформації;

2.23.   Здійснює організаційне забезпечення діяльності комісії з питань захисту прав дитини.

2.24.   Розробляє проекти розпоряджень міського голови, рішень міської ради та виконавчого комітету міської ради в межах своєї компетенції.

2.25.   Здійснює інші функції, які випливають з покладених на неї завдань, відповідно до законодавства.

ІІІ. ПРАВА

Служба має право:

1.               Приймати з питань, що належать до її компетенції, рішення, які є обов?язкові для виконання структурними підрозділами міської ради, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, посадовими особами, громадянами;

2.               Отримувати повідомлення від органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності, посадових осіб про заходи, вжиті на виконання прийнятих нею рішень;

3.               Отримувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів міської ради, підприємств, установ та організацій усіх форм власності інформацію, документи та інші матеріали з питань, що належать до її компетенції, а від місцевих органів державної статистики – статистичні дані, необхідні для виконання покладених на неї завдань;

4.               Звертатися до органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності у разі порушення прав та інтересів дітей;

5.               Проводити роботу серед дітей з метою запобігання вчиненню правопорушень;

6.               Порушувати перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування питання про направлення до спеціальних установ, навчальних закладів усіх форм власності дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, неодноразово самовільно залишали сім?ю та навчальні заклади;

7.               Влаштовувати дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім?ї, передавати під опіку, піклування, на усиновлення;

8.               Вести справи з опіки, піклування над дітьми та усиновлення дітей;

9.               Перевіряти стан роботи із соціально-правового захисту дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей усіх форм власності, стан виховної роботи з дітьми у навчальних закладах, за місцем проживання, а також у разі необхідності – умови роботи працівників молодше 18 років на підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності;

10.          Представляти у разі необхідності інтереси дітей в судах, у їх відносинах з підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності;

11.          Запрошувати для бесіди батьків або опікунів, піклувальників, посадових осіб з метою з?ясування причин та умов, які призвели до порушення прав дітей, бездоглядності та безпритульності, вчинення правопорушень, і вживати заходів до усунення таких причин;

12.          Порушувати перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування питання про накладення дисциплінарних стягнень на посадових осіб у разі невиконання ними рішень, прийнятих спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади;

13.          Укладати в установленому порядку угоди про співробітництво з науковими установами, жіночими, молодіжними, дитячими та іншими об?єднаннями громадян і благодійними організаціями;

14.          Скликати в установленному порядку наради, конференції, семінари з питань, що належать до її компетенції;

15.          Проводити особистий прийом дітей, а також їх батьків, опікунів чи піклувальників, розглядати їх скарги та заяви з питань, що належать до її компетенції;

16.          Розробляти і реалізовувати власні та підтримувати громадські програми соціального спрямування з метою забезпечення захисту прав, свобод і законних інтересів дітей;

17.          Відвідувати дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, перебувають на обліку в службі, за місцем їх проживання, навчання і роботи; вживати заходів для соціального захисту дітей.

ІV. ВЗАЄМОВІДНОСИНИ

1.             Служба під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з органами виконавчої влади, іншими структурними підрозділами міської ради, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, об?єднаннями громадян і громадянами.

V. СТРУКТУРА ТА УПРАВЛІННЯ СТРУКТУРНИМ ПІДРОЗДІЛОМ

    Гранична чисельність, структура служби затверджуються міською радою.
    Функції щодо проведення процедури усиновлення, влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування, до дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей покладаються на окремий підрозділ, який може бути утворений у складі служби.
    Начальник та працівники служби несуть відповідальність за свою діяльність згідно чинного законодавства.
    Начальник служби несе персональну відповідальність перед міським головою за виконання покладених на службу завдань і функцій.
    Працівники служби несуть особисту відповідальність за:

2.               Службу очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади міським головою згідно чинного законодавства.

3.               Начальник служби:

Здійснює керівництво діяльністю служби, несе персональну відповідальність за виконання покладених на неї;

Видає у межах своєї компетенції накази, організовує та контролює їх виконання;

Подає за погодженням з фінансовим управлінням міської ради на затвердження міському голові кошторис видатків та штатний розпис служби в межах граничної чисельності та фонду оплати праці працівників;

Готує до затвердження функціональні обов?язки працівників служби;

Розпоряджається коштами у межах затвердженого кошторису витрат на утримання служби та реалізацію цільових програм.

Штатна чисельність такого підрозділу встановлюється залежно від кількості дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, але не менше двох осіб.

VІ.ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

                        Невиконання або неналежне виконання посадових обов’язків.

                        Бездіяльність або невикористання наданих їм прав.

                        Несвоєчасне або неналежне оформлення і складання документів.

                        Недостовірність даних у документації, яку ведуть.

                        Порушення правил внутрішнього розпорядку та трудової дисципліни.

                        Порушення етики поведінки посадової особи місцевого самоврядування та обмежень, пов’язаних з прийняттям на службу в органи місцевого самоврядування та її проходженням.

                        Невиконання вимог законів України «Про місцеве самоврядування в України», «Про службу в органах місцевого самоврядування».

VІІ. ФІНАНСОВЕ ТА МАТЕРІАЛЬНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Служба утримується за рахунок коштів міського бюджету.

Матеріально-технічне забезпечення служби здійснює виконавчий комітет міської ради.

VІІІ. ЛІКВІДАЦІЯ ТА РЕОРГАНІЗАЦІЯ

Ліквідація та реорганізація служби у справах дітей здійснюється за рішенням міської ради відповідно до чинного законодавства або за рішенням суду.

Міський голова                                                                            Ю.О. Бурлака

gerb sayt2024 © Всі права захищено.
Глухівська міська рада Сумської області