Як використати житловий сертифікат для купівлі нової оселі?

Крок 1️. Припинення права власності на зруйноване майно.
Припинення права власності на знищений об’єкт нерухомості — є однією з обов’язкових умов компенсаційної процедури. Щоб виконати цю умову, після отримання житлового сертифікату її отримувач має звернутися до державного реєстратора чи нотаріуса.
Пам’ятайте: процедура державної реєстрації припинення права власності має проводитися у зв’язку зі знищенням нерухомості, а не з підстави відмови власника від свого права.
Крок 2️. Пошук житла у будь-якому відносно безпечному регіоні України.
Можна обрати вже готовий приватний будинок або квартиру, або ж інвестувати у будівництво квадратних метрів на первинному ринку.
Врахуйте: придбати «первинну» нерухомість за сертифікат можна у забудовника, який зареєстрував спеціальне майнове право.
Крок 3️. Подання звернення про фінансування до Укрпошти.
У зверненні про фінансування придбання житла у розмірі, визначеному в житловому сертифікаті, має зазначатися інформація:
щодо житлового сертифіката/сертифікатів (номер та дата, сума компенсації);
про заявника (П.І.Б, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності) та його контактні дані (номер телефону, поштова адреса, електронна адреса).
Зверніть увагу: таке звернення наразі можна подавати онлайн — через застосунок Дія.
Укрпошта розглядає такі заявки раз на 5 робочих днів в порядку черговості надходження з урахуванням пріоритетного права на отримання компенсації. У разі відсутності грошових коштів розгляд звернень автоматично зупиняється та поновлюється після надходження фінансування.
Крок 4. Оформлення договору купівлі-продажу нової оселі у нотаріуса. 
Після резервування компенсаційних коштів потрібно звернутися до нотаріуса для проведення операції купівлі-продажу. Перш ніж посвідчити договір, нотаріус має провести кілька «ревізій».
  • Перевірити дотримання вимог щодо розташування житла у відносно безпечному регіоні України, а також — наявності факту припинення права власності отримувача компенсації на знищену оселю.
  • Якщо договір стосуватиметься нерухомості на первинному ринку, нотаріус має пересвідчитися у надійності ділової репутації забудовника і перевірити юридичну «чистоту» квадратних метрів у новобудові.
Після проведення всіх необхідних перевірок і посвідчення договору нотаріус внесе відомості про право власності покупця до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Таке правило діє тільки для випадків купівлі житла на вторинному ринку нерухомості!
Для первинного ринку такий етап матиме, так би мовити, відкладальну умову — право власності покупця на квадратні метри буде оформлено вже  після того, як житло збудують і здадуть в експлуатацію.
Перерахування «компенсаційних» коштів на рахунок продавця Укрпоштою здійснюється протягом 5 днів (робочих) з дня внесення нотаріусом даних про договір купівлі-продажу до Реєстру пошкодженого та знищеного майна.

Друк

gerb sayt2024 © Всі права захищено.
Глухівська міська рада Сумської області