Інформація про підсумки роботи зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Глухівської міської ради за 2024 рік
Робота зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Глухівської міської ради впродовж 2024 року була направлена на виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», інших нормативних документів.
Організацію роботи зі зверненнями громадян забезпечує організаційно-контрольний відділ апарату Глухівської міської ради та її виконавчого комітету (далі – організаційно-контрольний відділ). Діловодство за письмовими та усними зверненнями здійснюється відповідно до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, у медіа, затвердженої Постановою КМУ від 14 квітня 1997 року №348, ведеться електронний облік звернень громадян.
У 2024 році ця робота здійснювалась за наступними напрямками:
- звернення громадян, в тому числі електронні;
- депутатські звернення;
- співпраця з державною установою «Сумський обласний контактний центр» та Урядовою гарячою лінією;
- координація роботи звернень на телефонну «гарячу лінію»;
- запити на отримання публічної інформації;
- забезпечення організації та обліку прийомів громадян з особистих питань керівництвом міської ради та її виконавчого комітету.
Підсумки роботи зі зверненнями громадян щопівроку розглядаються на засіданнях виконавчого комітету Глухівської міської ради, про що приймаються відповідні рішення, в яких визначаються заходи та завдання щодо подальшого вдосконалення цієї роботи.
Це питання (за підсумками І півріччя 2024 року) розглянуто на засіданні виконавчого комітету Глухівської міської ради (рішення №191 від 18.07.2024) та на апаратній нараді керівників відділів, управлінь та служби міської ради, керівників комунальних служб, підприємств, установ, організацій міської ради при міському голові 22.01.2024.
Одним із основних напрямків роботи зі зверненнями громадян є організація «прямого діалогу» між владою та громадою шляхом проведення прийомів громадян з особистих питань керівництвом Глухівської міської ради та її виконавчого комітету.
Відповідно до вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» прийоми громадян з особистих питань керівництвом міської ради та її виконавчого комітету проводяться не менше ніж чотири рази на місяць, у тому числі два з них – виїзні.
Протягом звітного періоду проведено 8 виїзних прийомів міським головою (с. Будища, с. Білокопитове, с. Уздиця, с. Полошки, с. Білокопитове, с. Полошки, с. Мацкове, с. Щебри) та 6 виїзних прийоми першим заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів Глухівської міської ради, секретарем Глухівської міської ради, заступниками міського голови з питань діяльності виконавчих органів Глухівської міської ради на території старостинських округів Глухівської міської ради (с. Баничі, с. Перемога, с. Некрасове, с. Уздиця, с. Некрасове, с. Баничі).
Графіки прийому громадян керівництвом Глухівської міської ради затверджуються розпорядженням міського голови та доводяться до відома населення шляхом розміщення інформації на офіційному вебсайті Глухівської міської ради та на інформаційному стенді в приміщенні виконавчого комітету Глухівської міської ради. На 2025 рік відповідні графіки затверджено розпорядженням міського голови від 27.12.2024 №155-ОД.
Упродовж 2024 року на прийомах громадян з особистих питань до міського голови надійшло 102 звернення (на 47 % менше, ніж за минулий рік).
Питання, з якими зверталися жителі громади на прийомах з особистих питань, стосувалися житлових та земельних спорів між сусідами, перевірки законності будівництва (48 звернень), житлово – комунального господарства (45 звернень), працевлаштування (9 звернень) та ін.
Звернення було розглянуто із залученням (за потреби) секретаря Глухівської міської ради, першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів Глухівської міської ради, заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів Глухівської міської ради, керуючого справами виконавчого комітету Глухівської міської ради, керівників структурних підрозділів Глухівської міської ради, апарату Глухівської міської ради та її виконавчого комітету. У випадках, коли порушені заявниками питання не вимагали додаткової перевірки та опрацювання, відповіді на звернення громадян (у разі їх згоди) надавалися усно безпосередньо під час особистого прийому.
Варто зауважити, що таких звернень упродовж звітного періоду була більшість.
У випадках, коли порушені заявниками питання вирішити на особистому прийомі було неможливо через їх складність та необхідність додаткового вивчення, міським головою надавалися доручення секретарю Глухівської міської ради, першому заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів Глухівської міської ради, заступникам міського голови з питань діяльності виконавчих органів Глухівської міської ради, керуючому справами виконавчого комітету Глухівської міської ради, керівникам структурних підрозділів Глухівської міської ради, апарату Глухівської міської ради та її виконавчого комітету. Про результати розгляду заявники повідомлялися у зручний для них спосіб у терміни, визначені чинним законодавством.
У виконавчому комітеті Глухівської міської ради запроваджено функціонування телефонної «гарячої лінії». Надання консультативних послуг населенню в телефонному режимі проводить головний спеціаліст організаційно-контрольного відділу, відповідальний за роботу зі зверненнями громадян. Протягом звітного періоду надійшло 9 звернень (на 55 % менше, ніж у 2023 році). Опрацювання таких звернень відбувалось згідно з вимогами чинного законодавства.
У відповідності до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» бажаючі мають право надіслати електронне звернення через офіційний вебсайт Глухівської міської ради, інформація про це розміщена на сторінці «Звернення громадян». Протягом 2024 року такою можливістю скористалося 26 осіб (на 7 % менше, ніж у 2023 році).
Реєстрація та обробка електронних звернень здійснювалась відповідно до вимог чинного законодавства.
Упродовж звітного періоду до виконавчого комітету міської ради надійшло 1226 письмових звернень громадян (на 151 % більше, ніж за минулий рік).
Найбільша кількість письмових звернень надійшла з питань житлової політики – 1011, серед яких основний відсоток (663 звернення) становили заяви щодо обстеження житлових будинків та господарчих споруд, нежитлових приміщень, пошкоджених внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру та видачі матеріалів з місцевого матеріального резерву (319 звернень).
На другому місці – звернення з питань житлово-комунального господарства – 89. Основні проблеми, порушені в заявах, стосувалися підсипки, грейдування та ремонту доріг, асфальтування та благоустрою прибудинкових територій, ремонту покрівель житлових будинків, благоустрою кладовищ, встановлення «лежачих поліцейських», відновлення/ремонту вуличного освітлення, відведення стічних вод, встановлення урн для сміття, видалення аварійних дерев, ремонту дверей та вікон у під’їздах будинків, що постраждали внаслідок НС воєнного характеру та ін.
На третьому – з питань соціального захисту населення (59 звернень), які стосувалися отримання актів про встановлення факту здійснення постійного догляду, надання матеріальної допомоги на лікування військовослужбовцям після поранення.
Депутатських звернень упродовж 2024 року надійшло 4 (на 55 % менше, ніж у минулому році). З них 1 – від народних депутатів України, 2 – від депутата Шосткинської районної ради, 1 – від депутата Глухівської міської ради.
Зазначені вище звернення стосувалися встановлення на вул. Заводській «лежачих поліцейських», перейменування вулиці Збройних Сил України (колишня вул. Суворова) на вул. Ігоря Федоренка. Також, за допомогою звернень, депутати отримували інформацію, яка їх цікавила чи була необхідною для належного виконання повноважень, зокрема щодо: штатної чисельність Глухівської міської ради та її виконавчого комітету, перебігу та особливостей обов’язкової евакуації з міста Глухова.
Питання, порушені у депутатських зверненнях, вирішені позитивно. По окремих з них надано ґрунтовні детальні роз’яснення.
Від органів влади вищого рівня у 2024 році надійшло 18 звернень (на рівні 2023 року):
- із Сумської обласної державної адміністрації – 9 звернень;
- з Офісу Президента України через Сумську обласну державну адміністрацію – 7 звернень;
- з Управління охорони здоров’я Сумської обласної державної адміністрації – 1 звернення;
- із Служби у справах дітей Сумської обласної державної адміністрації – 1 звернення.
У своїх зверненнях до органів влади вищого рівня мешканці міської ради порушували:
1) соціальні питання: забезпечення автомобілем особи з інвалідністю внаслідок війни, надання допомоги на лікування та гуманітарної допомоги;
2) житлово-комунальні питання: відключення квартири від централізованого теплопостачання та надання дозволу на встановлення індивідуального опалення, ремонту дороги;
3) охорони здоров’я: скарга на розкрадання гуманітарної допомоги працівниками КНП «Глухівська міська лікарня» Глухівської міської ради, забезпечення можливості жителям Глухова викликати швидку медичну допомогу на місцевому рівні;
4) порушення прав споживачів у частині недоотримання послуги цілодобового постачання електроенергії;
5) захисту прав дітей: щодо відмови у наданні дитині заявниці статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів;
6) житлової політики: надання роз’яснень щодо права на приватизацію житла жителями гуртожитку КЗ СОР «Глухівський фаховий медичний коледж»;
7) інші питання.
Аналіз цих звернень свідчить про те, що майже всі вони були безпідставними, оскільки їх попередньо було розглянуто на місцевому рівні і заявникам надано обґрунтовані відповіді.
У 2024 році мали місце колективні звернення від жителів міської ради, їх кількість склала 33, що на 38 % менше, ніж у 2023 році.
У колективних зверненнях громадяни, в основному, порушували питання, що стосуються житлово-комунального господарства (підтоплення підвалів, асфальтування прибудинкових територій, благоустрою території біля сміттєвих баків, видалення аварійних дерев, підсипки та грейдування доріг, обмеження руху великогабаритного транспорту по вулицях міста, встановлення знаків обмеження швидкості, ремонту вікон у будинку після обстрілу з боку рф). Також жителі громади порушували питання житлової політики (переведення гуртожитку в статус житлового будинку, перейменування вулиць, перевірки законності перенесення паркану, демонтажу пандуса, приватизації житлових приміщень в гуртожитку) та ін.
Зазначені вище звернення було розглянуто (за потреби) комісійно, з виїздом на місце. Окремі проблемні питання, порушені в колективних зверненнях, які не вдалося вирішити у визначені чинним законодавством терміни, взято на контроль управлінням житлово-комунального господарства та містобудування Глухівської міської ради та буде виконано в порядку черговості за умови наявності фінансування з бюджету громади.
У звітному періоді надійшло 1143 звернення з Урядової гарячої лінії та з державної установи «Сумський обласний контактний центр», що на 142 % більше, ніж у 2023 році.
Ці звернення у своїй більшості стосувалися сфери соціального захисту населення в частині отримання жителями громади допомоги на лікування та гуманітарної допомоги (980 звернень), що масово надходили до виконавчого комітету міської ради в першому півріччі 2024 року, та отримання субсидій, різних видів пільг та соціальної допомоги (106 звернень) та ін.
У звітному періоді мали місце багаторазові звернення на Урядову гарячу лінію від одних і тих же заявників. Зокрема, – від Мірошниченка П.О. (22 звернення, в яких заявник скаржився на незадовільне виконання посадових обов’язків старостою одного зі старостинських округів міської ради). На кожне зі звернень заявнику були надані вичерпні обґрунтовані відповіді, але він не згоден з ними і продовжує звертатися повторно.
Усі звернення, що надійшли до виконавчого комітету Глухівської міської ради в 2024 році, було розглянуто вчасно, неупереджено, об’єктивно, всебічно та детально із залученням відповідних профільних спеціалістів, за необхідності – комісійно з виїздом на місце та за участю самих заявників. За потреби громадянам надавався чіткий алгоритм подальших дій для реалізації окреслених у зверненнях питань, роз’яснювався порядок оскарження прийнятих рішень.
Упродовж 2024 року також надійшло 46 запитів на отримання публічної інформації, що на 17 % менше, ніж у 2023 році.
Всі запити було розглянуто впродовж п’яти робочих днів, у разі необхідності запитувачам надавалась відповідь про продовження термінів згідно з вимогами чинного законодавства України.
Протягом звітного періоду проведено 7 перевірок додержання структурними підрозділами міської ради, апарату міської ради та її виконавчого комітету Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», інших нормативно-правових актів щодо роботи зі зверненнями громадян. Порушень та суттєвих недоліків не виявлено.
Протягом звітного періоду навчальні семінари, спрямовані на підвищення кваліфікації відповідальних за роботу зі зверненнями громадян з питань організації роботи у цій сфері, не проводилися у зв’язку із введенням на території України воєнного стану.
З метою підвищення кваліфікації, головний спеціаліст організаційно-контрольного відділу апарату Глухівської міської ради та її виконавчого комітету, відповідальний за роботу зі зверненнями громадян, навчався за загальними короткостроковими програмами Сумського регіонального центру підвищення кваліфікації «Відкритість та прозорість діяльності органів влади – ключовий напрям державної інформаційної політики. Забезпечення права кожного на доступ до публічної інформації» та «Ділова українська мова».
Узагальнені матеріали про організацію роботи зі зверненнями громадян, актуальну нормативно-правову базу, що стосується забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення громадян до органів місцевого самоврядування, розміщено на офіційному вебсайті Глухівської міської ради у розділі «Звернення громадян» та на інформаційних стендах в адміністративній будівлі виконавчого комітету Глухівської міської ради. За потреби інформація оновлюється.
Також, з метою попередження надходження повторних звернень та скарг від жителів громади, на офіційному вебсайті Глухівської міської ради публікується інформація з найбільш актуальних питань, що стосуються соціального захисту населення, пенсійного законодавства, житлово-комунального господарства, благоустрою, будівництва, торгівлі тощо.
Робота зі зверненнями громадян в умовах воєнного стану залишається одним із важливих напрямків діяльності виконавчого комітету Глухівської міської ради.