Положення про відділ

ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення міської ради
28.04.2021 № 216
ПОЛОЖЕННЯ
про сектор внутрішнього фінансового контролю та аудиту
апарату Глухівської міської ради та її виконавчого комітету
І. Загальні положення
  1. Сектор внутрішнього фінансового контролю та аудиту апарату Глухівської міської ради та її виконавчого комітету (далі – сектор), утворений рішенням Глухівської міської ради відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», є структурним підрозділом апарату Глухівської міської ради та її виконавчого комітету, підзвітним та підконтрольним Глухівській міській раді, підпорядкованим Глухівському міському голові та керуючому справами виконавчого комітету міської ради.
  2. Сектор у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, постановами Верховної Ради України, нормативно-правовими актами Президента України та Кабінету Міністрів України, органів виконавчої влади, рішеннями Глухівської міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.
  3. Сектор очолює завідувач, який призначається і звільняється з посади розпорядженням міського голови відповідно до чинного законодавства.
  4. Сектор діє в інтересах територіальної громади в особі Глухівської міської ради, здійснює оперативний контроль та не підміняє контрольних функцій будь-яких державних органів.
  5. Посадові інструкції працівників сектору затверджуються розпорядженням міського голови.
  6. Припинення діяльності сектору здійснюється на підставі рішення міської ради.
  7. Сектор правами юридичної особи не володіє.
ІІ. Завдання та функції
  1. Сектор утворюється Глухівською міською радою для здійснення та забезпечення внутрішнього фінансового контролю та аудиту за роботою виконавчих органів Глухівської міської ради, що є розпорядниками бюджетних коштів, підприємств, установ та організацій комунальної форми власності (далі – об’єкт контролю).
  2. Внутрішній фінансовий контроль здійснюється як система заходів, спрямованих на забезпечення міського голови, виконавчого комітету Глухівської міської ради достовірною інформацією про використання об’єктами контролю фінансових ресурсів, оцінку ефективності їх господарської діяльності, виявлення і запобігання в ній відхилень, що перешкоджають законному та ефективному використанню комунального майна та коштів.
  3. Внутрішній аудит, як особлива форма контролю, здійснюється у вигляді незалежної оцінки діяльності суб’єктів господарювання комунальної форми власності для надання міському голові, виконавчому комітету Глухівської міської ради достовірної інформації про використання фінансових ресурсів та цільового використання комунального майна міста.
Завданням внутрішнього аудиту є також оцінка ефективності внутрішнього контролю та надання рекомендацій щодо його вдосконалення.
  1. Основним напрямком діяльності сектору є внутрішній фінансовий контроль та аудит.
  2. 5. Головним завданням сектору є надання незалежних висновків та рекомендацій за результатами здійснення контролю за ефективністю діяльності та дотриманням законодавства виконавчими органами Глухівської міської ради, що є розпорядниками бюджетних коштів, підприємствами, установами, організаціями комунальної форми власності територіальної громади, іншими суб’єктами в частині використання ними відповідних комунальних ресурсів (майна, коштів та іншої комунальної власності), а також суб’єктами господарювання, що отримують бюджетне фінансування (далі – підконтрольні суб’єкти).
Проведення внутрішнього контролю забезпечує реалізацію міською радою прав власника та/чи засновника суб’єктів господарювання комунальної власності і не вважається втручанням міської ради чи її виконавчих органів у діяльність таких суб’єктів.
Внутрішній аудит, як система контролю за діяльністю підконтрольних суб’єктів, створюється з метою ефективної оцінки та вдосконалення системи внутрішнього контролю та управління ризиками.
Сектор здійснює внутрішній фінансовий контроль та аудит у формі перевірок, оцінки, дослідження та вивчення на підставі доручень чи розпоряджень міського голови, рішень Глухівської міської ради чи її виконавчого комітету.
  1. Для виконання покладених завдань за результатами контрольних заходів сектор надає міському голові об’єктивні і незалежні висновки та рекомендації щодо:
оцінки управління комунальними ресурсами;
досягнення економії комунальних ресурсів, їх цільового використання, ефективності і результативності в діяльності підконтрольних суб’єктів шляхом прийняття обґрунтованих управлінських рішень;
проведення аналізу та оцінки стану фінансової і господарської діяльності підконтрольних суб’єктів;
запобігання порушенням законодавства, фактам незаконного, неефективного та не результативного використання комунальних ресурсів;
забезпечення інтересів територіальної громади у процесі управління об’єктами комунальної форми власності;
аналізу виконання управлінських рішень, виявлення фактів невиконання (неналежного виконання) управлінських рішень, оцінки їх негативного впливу та можливих наслідків для об’єкта контролю та підготовки відповідних пропозицій щодо вдосконалення управлінських рішень;
функціонування систем внутрішнього контролю, аудиту та їх удосконалення;
запобігання виникненню помилок у роботі чи інших недоліків у діяльності підконтрольних суб’єктів.
  1. Проводить за дорученням міського голови аналіз проектів розпорядчих актів та інших документів, пов’язаних з використанням комунальних ресурсів, для забезпечення їх цільового та ефективного використання.
  2. Планує, організовує, проводить внутрішні контролі та внутрішні аудити (далі – контрольні заходи) підконтрольних суб’єктів, документує їх результати, готує звіти, висновки та рекомендації, а також проводить моніторинг врахування рекомендацій.
  3. Здійснює моніторинг проведення закупівель.
  4. Взаємодіє з іншими структурними підрозділами міської ради, виконавчого комітету міської ради, правоохоронними та іншими контролюючими державними органами, підприємствами, їх об’єднаннями, установами та організаціями з питань проведення контрольних заходів.
  5. Подає міському голові або міській раді звіти і рекомендації для прийняття ним/ними відповідних управлінських рішень.
  6. Виконує інші функції відповідно до його компетенції.
ІІІ. Права та обов’язки
Сектор має право:
  1. На повний та безперешкодний доступ до приміщень, документів, інформації та баз даних, які стосуються проведення контрольного заходу.
  2. Отримувати пояснення, проводити анкетування, опитування працівників підконтрольних суб’єктів, готувати запити до юридичних осіб з метою отримання необхідної інформації для проведення контрольного заходу.
  3. Вимагати від підконтрольних суб’єктів проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, перевірки наявних коштів і розрахунків.
  4. Проводити чи вимагати від підконтрольних суб’єктів проведення контрольних обмірів обсягів виконаних будівельних, монтажних, ремонтних та інших робіт.
  5. Отримувати всю інформацію та документацію щодо правових підстав, фінансово-економічних обґрунтувань, підготовки і ухвалення нормативно-правових, адміністративних, розпорядчих, інших актів і відомчих документів, що регулюють організаційно-розпорядчу та фінансово-господарську діяльність підконтрольних суб’єктів, нормативно-правові, організаційно-розпорядчі акти і відомчі документи (постанови, розпорядження, рішення, накази, положення, інструкції, порядки, стандарти, інструктивні листи тощо).
  6. Отримувати від посадових осіб підконтрольних суб’єктів первинні бухгалтерські, фінансові документи, необхідні довідки, інформацію, статистичні відомості, бухгалтерсько-фінансові звіти, іншу документацію фінансово-господарської діяльності.
7 Одержувати у встановленому порядку від третіх осіб довідки, копії документів та пояснення, пов’язані з операціями, що перевіряються.
  1. Робити копії або виписки з усіх без винятку документів, електронних файлів, які стосуються предмета контрольного заходу, завірених у встановленому законом порядку.
  2. Рекомендувати підконтрольним суб’єктам невідкладне усунення виявлених порушень.
  3. За погодженням з міським головою залучати до проведення контрольних заходів фахівців структурних підрозділів міської ради та її виконавчого комітету.
  4. Проводити зустрічні звірки у підконтрольних суб’єктів з метою документального та фактичного підтвердження у підприємств, установ та організацій виду, обсягу і якості операцій та розрахунків для з’ясування їх реальності та повноти відображення в обліку об’єкта контролю. Проводити листування з іншими суб’єктами господарювання, які вели діяльність з об’єктом контролю.
  5. Ініціювати перед міським головою залучення експерта для забезпечення виконання контрольного заходу.
           Сектор зобов’язаний:
  1. Дотримуватися вимог нормативно-правових актів у сфері внутрішнього фінансового контролю та аудиту.
  2. Не розголошувати інформацію, яка стала відома під час виконання покладених на сектор завдань, крім випадків, передбачених законодавством.
  3. Інформувати міського голову про обґрунтовані ознаки шахрайства, корупційних діянь або нецільового використання комунальних ресурсів, марнотратства, зловживання службовим становищем та інших порушень фінансово-бюджетної дисципліни, які призвели до втрат чи збитків, з наданням рекомендацій щодо вжиття необхідних заходів з наступним повідомленням правоохоронних органів в межах чинного законодавства.
  4. Уникати та не допускати виникнення конфлікту інтересів відповідно до чинного законодавства.
  5. Проводити контрольні заходи відповідно до затверджених плану та програми контрольного заходу за наявності доручення на їх проведення.
  6. Виявлені під час контрольного заходу факти порушень, обставини та причини їх скоєння відображати у відповідних документах контрольного заходу з долученням до них відповідних документів, пояснень посадових осіб об’єкта контролю та інших обґрунтувань, виявлених фактів.
  7. У всіх випадках виявлення ознак підробки, зловживань та інших правопорушень отримувати від посадових, матеріально відповідальних та інших службових осіб об’єкта контролю докладні письмові пояснення обставин, мотивів, причин і умов учинення порушень, долучати їх до матеріалів контрольного заходу.
  8. У разі виникнення обставин, які перешкоджають проведенню працівниками або завідувачем сектору внутрішнього фінансового контролю  та аудиту їх обов’язків, втручання у їх діяльність третіх осіб, працівники або завідувач сектору письмово інформують про це міського голову.
                        ІV. Порядок проведення контрольних заходів
  1. Контрольні заходи проводяться у формі планових та позапланових перевірок, оцінок, інспектувань, аналізу, вивчення, моніторингу тощо.
  2. В залежності від мети контрольні заходи можуть бути:
запобіжними, які здійснюються на стадії проектування програм, планів;
поточними, які здійснюються у процесі виконання програм, планів;
результативними, які здійснюються за результатами діяльності за звітний період;
тематичними, які здійснюються за конкретними проблемами або напрямками.
  1. Попереднє ознайомлення та вивчення діяльності підконтрольних суб’єктів у процесі виконання службових обов’язків працівниками сектору не вважаються контрольними заходами і здійснюються на загальних засадах.
  2. Внутрішній аудит проводиться згідно з планами, що формуються сектором та затверджуються міським головою.
Міський голова для своєчасного реагування на проблеми, що виникають під час виконання покладених законодавством на виконавчий комітет Глухівської міської ради завдань, може прийняти рішення про проведення позапланового внутрішнього аудиту.
Міський голова приймає рішення про проведення планового та позапланового внутрішнього аудиту, що оформляється розпорядженням міського голови.
  1. Обов’язковою умовою проведення планового контрольного заходу є наявність затвердженої програми контрольного заходу. Програму контрольного заходу, підписану завідувачем сектору, затверджує Глухівський міський голова.
  2. Якщо у ході проведення контрольного заходу виникає потреба у доповненні або скороченні його програми, то внесення таких змін проводиться у встановленому порядку.
  3. Результати контрольного заходу оформлюються висновком, довідкою, або іншим узагальнюючим документом, який складається у двох примірниках та підписується посадовою особою сектору, яка проводила перевірку, та керівником об’єкта контролю або іншою уповноваженою особою.
  4. Керівник, головний бухгалтер об’єкта контролю зобов’язані ознайомитися з висновком (довідкою) перевірки та у разі погодження з викладеними у ньому фактами підписати отриманий примірник висновку. У разі наявності зауважень щодо змісту висновку (довідки) перевірки керівник, головний бухгалтер підписують його із запереченням.
Підписаний примірник висновку (довідки) перевірки об’єкт контролю зобов’язаний повернути сектору у строк не пізніше ніж 3 робочих дні після отримання.
  1. 9. У разі підписання висновку (довідки) перевірки із зауваженнями керівник об’єкта контролю у строк не пізніше ніж 2 робочих дні після повернення одного примірника повинен подати до сектору письмові  зауваження. Якщо протягом цього строку зауваження не надійдуть, то сектор вживає відповідних заходів для реалізації результатів перевірки. Зауваження, що надійшли з порушенням встановленого строку, при інформуванні міського голови про результати перевірки не враховуються.
  2. Керівник сектору аналізує правильність обґрунтувань, викладених у зауваженнях, і враховує їх при інформуванні про результати перевірки. З метою уточнення викладених у зауваженнях фактів посадові особи сектору мають право вимагати від об’єкта контролю необхідні для перевірки документи та додаткові пояснення.
  3. У міру виявлення перевіркою порушень законодавства посадові особи сектору, не чекаючи її закінчення, мають право усно рекомендувати керівникам об’єкта контролю невідкладно вжити заходів для їх усунення та запобігання у подальшому.
  4. Якщо вжитими в період перевірки заходами не забезпечено повне усунення виявлених порушень, сектором у строк не пізніше ніж 10 робочих днів після реєстрації висновку (довідки) перевірки, подається міському голові проект вимог об’єкту контролю щодо усунення виявлених перевіркою порушень із зазначенням строку зворотного інформування та рекомендацій щодо вжиття заходів з метою подальшого їх недопущення.
  5. Про усунення виявлених перевіркою фактів порушення законодавства об’єкт контролю у визначений строк повинен інформувати сектор з поданням завірених копій первинних, розпорядчих та інших документів, що підтверджують усунення порушень.
  6. Матеріали перевірки формуються сектором в окрему справу, до якої складається внутрішній опис.
  1. V. Структура та управління сектором
  2. Сектор очолює завідувач, який призначається на посаду і звільняється з посади міським головою в порядку, визначеному Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про службу в органах місцевого самоврядування».
  3. Завідувач сектору:
здійснює постійне керівництво діяльністю сектору, безпосередньо бере участь у проведенні внутрішнього фінансового контролю та аудиту згідно з планами, затвердженими програмами перевірок та у разі необхідності;
аналізує виконання завдань та функцій, покладених на сектор;
розподіляє посадові обов’язки між працівниками сектору згідно з посадовими інструкціями;
у межах чинного законодавства дає працівникам сектору доручення, обов’язкові для виконання;
забезпечує дотримання працівниками сектору трудової, виконавської дисципліни, нерозголошення службової інформації;
  1. Завідувач сектору зобов’язаний виконувати завдання та функції, передбачені цим Положенням.
  2. Кваліфікаційні вимоги:
на посаду завідувача сектору може бути призначено особу, яка має вищу освіту відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста; стаж роботи за фахом на службі в органах місцевого самоврядування та державній службі на керівних посадах не менше двох років, вільно володіє українською мовою.
  1. Завідувач сектору безпосередньо підпорядковується міському голові, звітує перед ним.
  2. Працівники сектору призначаються на посаду та звільняються з посади міським головою в установленому законодавством порядку.
            Працівники сектору повинні мати економічну або юридичну вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра або спеціаліста, з перевагою стажу роботи на державній службі та в органах місцевого самоврядування за фахом.
VІ. Відповідальність
  1. Завідувач та працівники сектору, що вчинили правопорушення, несуть відповідальність згідно з чинним законодавством України.
  2. Працівники сектору несуть відповідальність за свою діяльність згідно з чинним законодавством України за:
невиконання або неналежне виконання посадових обов’язків;
бездіяльність або невикористання наданих їм прав;
несвоєчасне або неналежне оформлення і складання документів;
недостовірність даних у документації, яку ведуть;
порушення правил внутрішнього трудового розпорядку та трудової дисципліни;
порушення етики поведінки посадової особи місцевого самоврядування та обмежень, пов’язаних з прийняттям на службу в органи місцевого самоврядування та її проходженням;
невиконання вимог Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про запобігання корупції».
  1. Ступінь відповідальності працівників сектору визначається законодавством України.
VІІ. Фінансове та матеріальне забезпечення
Сектор фінансується за рахунок коштів бюджету міської ради.
Сектор використовує у своїй роботі печатки та штампи відповідно до Інструкції про порядок виготовлення, обліку, зберігання та використання печаток і штампів у виконавчих органах Глухівської міської ради.
VІІІ. Ліквідація та реорганізація
Ліквідація та реорганізація сектору здійснюється за рішенням міської ради відповідно до чинного законодавства або за рішенням суду.
Міський голова                                                                  Надія ВАЙЛО

 

gerb sayt2024 © Всі права захищено.
Глухівська міська рада Сумської області