Увага! Гаряча лінія!

Щоп’ятниці з 10 до 11 години проводитиметься сеанс телефонного зв’язку „гаряча  лінія” щодо запровадження пілотного проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій, за участю начальника відділу обслуговування платників Шосткинської ОДПІ Головного управління ДФС у Сумській області Кулик І.М. Контактний  телефон  (05449) 2-05-02.

Щосереди з 10 до 11 години проводитиметься сеанс телефонного зв’язку „гаряча  лінія” щодо запровадження пілотного проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій, за участю заступника начальника – начальника Середино-Будського відділення Шосткинської ОДПІ Головного управління ДФС у Сумській області Новик Г.В. Контактний  телефон  (05451) 7-20-42.

Щовівторка з 10 до 11 години проводитиметься сеанс телефонного зв’язку „гаряча  лінія” щодо запровадження пілотного проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій, за участю головного державного ревізора-інспектора Глухівського відділення Шосткинської ОДПІ Головного управління ДФС у Сумській області Федченко Т.А. Контактний  телефон  (05444) 2-51-50.

 

Нові перспективи системи Е-Receipt.

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області інформує, що Державна фіскальна служба України продовжує підтримку прозорих відносин між державою та бізнесом. Впровадження пілотного проекту електронної системи Е-Receipt - «Електронний чек» – новий крок для покращення умов ведення бізнесу.

Проект є пілотним, й участь підприємців у ньому є абсолютно добровільною. Сутність новітньої моделі полягає у введенні альтернативного технологічного рішення для реєстрації розрахункових операцій в сфері торгівлі без застосування традиційних реєстраторів (РРО). Поряд з касовими апаратами для реєстрації розрахункових операцій буде можливо використовувати і додаток, встановлений у смартфоні або планшеті.

Нова інформаційна система реєстрації та обліку РРО  e-Receipt передбачає оnline реєстрацію пристроїв (персональні комп’ютери, планшети, смартфони) без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребуватиме абонентської плати за користування нею.

Е-Receipt може бути встановлена та підтримуватиметься будь-яким пристроєм. Ця система передбачає програмне забезпечення для платника (продавця), покупця та ДФС України, а також буде інтегрована з «Електронним кабінетом».

Крім того, застосування такої моделі на практиці позбавляє необхідності придбання традиційного касового апарату, а відтак, друкування паперових чеків.

Фіскальний чек громадяни зможуть перевірити у відкритій частині Електронного кабінету (електронного сервісу ДФС, розміщеного на офіційному веб-сайті контролюючого органу). Система «Електронний чек» дозволить не тільки підвищити ефективність контролю за розрахунковими операціями, оперативно виявляти факти порушень при здійсненні таких операцій, а й стане зручним електронним сервісом для користувачів РРО та громадян-покупців.

Підприємець-спрощенець у відпустці. Чи сплачувати єдиний податок?

За повідомленням Шосткинської ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області згідно з нормами Податкового кодексу України платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів (п.295.5 ст.295 ПКУ).

У службі нагадують, що відповідно до пп.295.1 ПКУ платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок авансовими внесками, не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Утім, такі платники-спрощенці можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період – квартал чи рік, але не більш, ніж до кінця поточного звітного року.

Додамо, що нарахування авансових внесків для платників єдиного податку першої і другої груп здійснюється контролюючими органами на підставі заяви такого платника єдиного податку щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності.

Торгівля продукцією власного виробництва не потребує застосування РРО

Інколи виробники продукції вирішують самостійно реалізовувати власну продукцію. Виникає питання: чи потрібно в такому випадку використовувати реєстратори розрахункових операцій (РРО)? Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області нагадує таким платникам, що правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначено Законом України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон N 265), дія якого поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Відповідно ст. 9 Закону N 265 реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва. Тож для підприємств, установ і організацій усіх форм власності при здійсненні торгівлі виключно власної продукції, за умови проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку, використання РРО не є необхідним. Слід зауважити що це не поширюється на продаж технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту та на підприємства торгівлі і громадського харчування.

 

Зарплата в «конвертах» - позбавлення соціальних гарантій

Легалізація трудових відносин, сплата податків і єдиного соціального внеску – це законодавчо закріплені права працюючої людини сьогодні та гарантоване майбутнє завтра.

Легалізація зарплат передбачає зменшення кількості осіб, які збагачуються за рахунок інших, та збільшення надходжень до бюджету коштів, які приховуються від держави.

Тіньова зарплата є однією із найбільших проблем сучасної економіки України. Виплата заробітної плати «у конвертах» призводить до значних негативних наслідків не тільки для бюджету держави, а й для самих працівників.

Працівниками Шосткинської ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області під час зустрічей з підприємцями постійно ведеться роз’яснювальна робота щодо дотримання вимог чинного законодавства по виплаті заробітної плати. А також необхідність своєчасної та повної сплати податків і зборів (ПДФО, військового збору, єдиного соціального внеску, та інших обов’язкових платежів, що передбачає чинне законодавство), легального використання найманої робочої сили.

Податківці закликають роботодавців і власників підприємств усіх форм власності виявити соціально відповідальне ставлення до працівників, направивши вивільнені кошти на підвищення зарплат.

Адже гідна заробітна плата – це запорука спокійного і благополучного життя як для роботодавця, так і для працівника.

Операції з виплати страхових платежів не є об’єктом оподаткування ПДВ

Фахівці Шосткинської ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області повідомляють, що згідно з п.п.196.1.3 п.196.1 ст.196 розділу V Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) не є об’єктом оподаткування ПДВ операції з надання послуг із страхування, співстрахування або перестрахування особами, які мають ліцензію на здійснення страхової діяльності відповідно до закону, а також пов’язаних з такою діяльністю послуг страхових (перестрахових) брокерів та страхових агентів.

Відповідно до ст.9 Закону України від 07.03.1996 №85/96-ВР «Про страхування» зі змінами та доповненнями страхова виплата – грошова сума, яка виплачується страховиком відповідно до умов договору страхування при настанні страхового випадку.

Розмір страхової суми та (або) розміри страхових виплат визначаються за домовленістю між страховиком та страхувальником під час укладання договору страхування або внесення змін до договору страхування, або у випадках, передбачених чинним законодавством.

Отже, оскільки надання послуг із страхування і перестрахування не є об’єктом оподаткування, то виплата страхових платежів також не є об’єктом оподаткування ПДВ.

 

Про порядок обчислення екологічного податку за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області нагадує, що відповідно до п. 240.1 ст. 240 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками екологічного податку є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються, зокрема, викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, та, зокрема, обласні, Київська міська державна адміністрація до 1 грудня року, що передує звітному, подають до контролюючих органів переліки підприємств, установ, організацій, фізичних осіб – підприємців, яким в установленому порядку видано, зокрема, дозволи на викиди, а також направляють інформацію про внесення змін до переліку до 30 числа місяця, що настає за кварталом, у якому такі зміни відбулися (п. 250.3 ст. 250 ПКУ).

Відповідно до пп. 242.1.1 п. 242.1 ст. 242 ПКУ об’єктом та базою оподаткування екологічним податком є, зокрема, обсяги та види забруднюючих речовин, які викидаються в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

Пунктом 249.3 ст. 249 ПКУ визначено, що суми екологічного податку, який справляється за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, обчислюються платниками податку самостійно щокварталу виходячи з фактичних обсягів викидів та ставок екологічного податку за формулою, наведеною у цьому пункті (незалежно від того чи отримано платником дозвіл на викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення).

Ставки екологічного податку за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення встановлені статтею 243 ПКУ.

Крім того, пунктом 4 розділу XIX «Прикінцеві положення» ПКУ передбачено, що Кабінет Міністрів України щорічно до 1 червня у разі необхідності вносить до Верховної Ради України проект закону про внесення змін до ПКУ щодо ставок оподаткування, визначених в абсолютних значеннях, з урахуванням індексів споживчих цін, індексів цін виробників промислової продукції, зокрема, з екологічного податку.

Слід зазначити, що контролюючі органи залучають за попереднім погодженням працівників, зокрема, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, для перевірки правильності визначення платниками податку фактичних обсягів викидів стаціонарними джерелами забруднення (п. 250.12 ст. 250 ПКУ).

Електронна звітність: порядок припинення дії договору про визнання електронних документів за ініціативи підписувала

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області нагадує, що згідно з п. 14 розділу ІІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (далі – Порядок), дія договору про визнання електронних документів (далі – Договір) та пов’язаних з ним повідомлень про надання інформації щодо електронного цифрового підпису припиняється, зокрема за ініціативи підписувача заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів (далі – Заява про приєднання до Договору) (керівника), поданої з дотриманням передбаченої п. 15 роздлу ІІІ Порядку процедури.

Пунктом 15 розділу ІІІ Порядку визначено, що заява про припинення дії договору про визнання електронних документів (далі – Заява про припинення дії Договору) за формою згідно з додатком 3 до Порядку подається до контролюючого органу (визначеного відповідно до п. 5 розділу ІІІ Порядку) безпосередньо підписувачем Заяви про приєднання до Договору (керівником) із пред’явленням документа, що посвідчує особу, або уповноваженим представником.

Якщо Заява про припинення дії Договору подається представником адресата, до неї долучається оригінал або належним чином оформлена копія документа, який засвідчує повноваження такого представника відповідно до законодавства (п. 15 розділу ІІІ Порядку).

Відповідно до п. 16 розділу ІІІ Порядку Договір вважається припиненим у день настання однієї з подій, зазначених у п. 14 розділу ІІІ Порядку.

 

Особливості надання послуг електронного цифрового підпису за довіреністю

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області нагадує, що з метою протидії шахрайству та захисту законних інтересів юридичних та фізичних осіб, отримання послуг електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) в Акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС здійснюється за особистої присутності заявника (підписувача).

Разом з цим, за бажанням заявника (підписувача) він може бути представлений довіреною особою. У такому випадку, довіреність для отримання послуг ЕЦП повинна бути посвідчена нотаріально.

Зазначене обмеження не розповсюджується на органи державної влади, органи місцевого самоврядуванн

я, підприємства, установи та організації державної форми власності.

 

ЗАМІСТЬ ТРАДИЦІЙНИХ РРО - МОБІЛЬНІ ТЕЛЕФОНИ, ПЛАНШЕТИ, НОУТБУКИ

Міністерство фінансів в червні цього року ініціювало пілотний проект реєстрації та експлуатації новітніх моделей для реєстрації розрахункових операцій - e-Receipt (електронний чек).

Зокрема, у рамках пілотного проекту пропонується дозволити використовувати для реєстрації розрахунків мобільні телефони, планшети, ноутбуки та інші засоби комунікації.

Нова система передбачатиме програмне забезпечення для платника (продавця), покупця та ДФС, а також буде інтегрована з Електронним кабінетом платника.

Це також дозволить спростити процес ведення господарської діяльності, адже користування системою не потребує спеціальних знань та підготовки її користувачів.

Наразі для запуску електронної системи e-Receipt Державна фіскальна служба активно веде консультації з бізнесом.

 

ШТРАФНІ САНКЦІЇ ЗА НЕСВОЄЧАСНЕ ПОДАННЯ ПОДАТКОВИХ ДЕКЛАРАЦІЙ (РОЗРАХУНКІВ) ТА ІНШОЇ ЗВІТНОСТІ

Згідно з пунктом 47.1 статті 47 Податкового кодексу України (далі - Кодексу) відповідальність за неподання, порушення порядку заповнення документів податкової звітності, порушення строків їх подання контролюючим органам, недостовірність інформації, наведеної у зазначених документах, несуть, зокрема, юридичні особи, постійні представництва нерезидентів, які відповідно до Кодексу визначені платниками податків, а також їх посадові особи.

Відповідно до пункту 120.1 статті 120 Кодексу неподання (крім випадків, якщо податкова декларація (розрахунок, звіт) не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов'язок подання якої до контролюючих органів передбачено Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Граничні строки подання податкової декларації можуть бути збільшені за правилами та на підставах, які передбачені Кодексом (абзац 2 пункту 49.20 статті 49 Кодексу).

Так, граничні строки для подання податкової декларації, заяв про перегляд рішень контролюючих органів, заяв про повернення надміру сплачених грошових зобов'язань, підлягають продовженню керівником (його заступником або уповноваженою особою) за письмовим запитом платника податків у випадках, які визначені пунктом 102.6 статті 102 Кодексу. При цьому згідно з пунктом 102.6 статті 102 Кодексу штрафні санкції не застосовуються протягом строків продовження граничних строків подання податкової звітності.

Крім того, відповідно до пункту 44 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Кодексу штрафні санкції, передбачені абзацом другим пункту 126.1 статті 126 Кодексу, не застосовуються для узгоджених сум грошових зобов'язань із граничним строком сплати 30 червня 2017 року.

 Інших випадків збільшення граничних строків подання податкових декларацій Кодексом не передбачено.

 

Отримання для дітей картки платника податків з реєстраційним номером

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області зазначає, що вже традиційно найпопулярнішою з адміністративних послуг залишається послуга видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків.

Відповідно до п. 70.5 ст. 70 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями та п. 1 розд. VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29 вересня 2017 року №822 (далі – Положення №822), фізична особа незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), яка не включена до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр), зобов’язана особисто або через представника подати до відповідного контролюючого органу облікову картку фізичної особи – платника податків за формою №1ДР (далі – Облікова картка №1ДР) (додаток 2 до Положення №822), яка є водночас заявою для реєстрації у Державному реєстрі, та пред’явити документ, що посвідчує особу, який містить необхідні для реєстрації реквізити (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дату народження, місце народження, місце проживання, громадянство). 

Відповідно до п. 4 розд. VII Положення №822 облікові картки № 1ДР малолітніх осіб (до 14 років) подаються одним із батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника).

Подати документи для проведення реєстрації в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків/отримати картку платника податків, отримати консультацію щодо переліку необхідних документів або заповнення Облікової картки № 1ДР можна в Центрах обслуговування платників Шосткинської ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області.

 

Подання уточнюючої декларації для реалізації права ФО на податкову знижку

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області інформує, відповідно до пп. 166.1.1 п. 166.1 ст. 166 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI із змінами і доповненнями (далі - ПКУ) платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (пп.166.1.2 п.166.1 ст.166 ПКУ).

Якщо платник податку не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (пп. 166.4.3 п. 166.4 ст. 166 ПКУ).

Отже, якщо були виявлені документально підтверджені суми, що не були враховані при поданні річної податкової декларації, для реалізації свого права на податкову знижку платник податку може подати уточнюючу декларацію до 31 грудня включно наступного за звітним податкового року, оскільки право на податкову знижку надається лише за наслідками звітного податкового року.

Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у категорії 103.24 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланнямhttp://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

 

Е-Receipt – революційна новація у реєстрації та обліку РРО

Найближчим часом бізнес очікують суттєві зміни щодо реєстрації розрахункових операцій, які дозволять спростити та здешевити процес, та покращити умови ведення господарської діяльності, - повідомляють в Шосткинській ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області.

Справа в тому, що нещодавно в Державній фіскальній службі України була презентована інноваційна інформаційна система реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій e-Receipt (електронний касовий чек).

Проект Е-Receipt передбачає оnline реєстрацію пристроїв без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребує абонентської плати за користування нею.

Новітня система може бути встановлена та підтримуватися будь-яким пристроєм (персональним комп’ютером, планшетом, смартфоном). Крім того, вона матиме можливість інтегруватися з іншими системами ДФС та бухгалтерськими програмами, відповідати вимогам захисту інформації та передбачати мінімальні затрати часу на процес фіскалізації.  Передбачається оnline реєстрацію пристрою виключно через Електронний кабінет та Оnline передачу (отримання) даних. Система працюватиме цілодобово та міститиме значний масив інформації для забезпечення потреб її користувачів. Електронний чек має генеруватися, реєструватися в системі ДФС і доповнюватися QR-кодом, після чого передаватиметься на пристрій. Інформація про фіскальний номер чеку та його QR-код зберігатиметься в e-Receipt та буде доступною для перегляду в Електронному кабінеті платника як платником, так і покупцем.

Прогресивні новації продиктовані часом. Адже сучасна діюча система реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій є недосконалою, доволі обтяжлива, незручна та високовартісна для платника податків, потребує суттєвих коштовних затрат на технічне обслуговування та ремонт РРО.

 

Аліменти від нерезидента не оподатковуються

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області повідомляє, що Законом України від 03 липня 2018 року №2477 «Про внесення змін до Податкового кодексу України» (далі – Закон №2477) внесено зміни до п.п.165.1.14 п.165.1 ст.165 та п.п.166.3.3 п.166.3 ст.166      Податкового кодексу України.

Так, відповідно до нововведень до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб  не включаються аліменти, що виплачуються платнику податку згідно з рішенням суду або за добровільним рішенням сторін у сумах, визначених згідно із Сімейним кодексом України, у тому числі аліменти, що виплачуються нерезидентом.

Також, до переліку витрат, дозволених до включення до податкової знижки, зокрема, належать суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Закон №2477 набрав чинності 28 липня 2018 року.

Оновлено форму Звіту з ЄСВ та порядок його заповнення

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області повідомляє, що з 01.08.2018 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 15.05.2018 №511 «Про внесення змін до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Наказ №511).

Відповідно до внесених змін Додаток 4 «Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та Додаток 5 «Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску» (звітний період за 2018 рік) будуть подаватися за новими формами.

 

Сплата єдиного внеску членами фермерських господарств

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області нагадує, що з 01.01.2018 члени фермерського господарства виключені з переліку платників, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок). З початку року членів фермерського господарства  визначено платниками єдиного внеску, вони зобов’язані стати  на облік у контролюючих органах.

Базою нарахування єдиного внеску для членів фермерського господарства є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому, сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць (у 2018 році – 819,06 гривень).

Звертаємо увагу, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника, а за порушення законодавства про єдиний внесок, зокрема, за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску передбачено фінансову відповідальність.

Ці та інші питання про порядок сплати єдиного внеску  членами фермерського господарства викладені в листі ДФС від 26.06.2018 N19425/7/99-99-13-02-01-17 «Про надання інформації».

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на спільну власность

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області нагадує, що відповідно до пп.266.2.1 п.266.2 ст.262 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, у тому числі його частка.

Згідно з ст.355 Цивільного кодексу України (далі - ЦКУ) майно, що є у власності двох або більше осіб (співвласників), належить їм на праві спільної власності (спільне майно).

Так, відповідно до ЦКУ спільна власність двох або більше осіб без визначення часток кожного з них у праві власності є спільною сумісною. Співвласники майна, що є у спільній сумісній власності, володіють і користуються ним спільно, якщо інше не встановлено домовленістю між ними. Співвласники мають право уповноважити одного з них на вчинення правочинів щодо розпорядження спільним майно).

Підпунктом 266.1.2 п.266.1 ст.266 ПКУ визначено платників податку у разі перебування, зокрема, об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб, зокрема якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений у натурі, платником податку є одна з таких осіб-власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом.

Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів оподаткування, які перебувають у власності фізичної особи, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості.

Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з пп.266.7.1 п.266.7 ст.266 ПКУ, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Згідно з пп.266.7.3 п.266.7 ст.266 ПКУ платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

права на користування пільгою із сплати податку;

розміру ставки податку;

нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Таким чином, фізособи - співвласники житлової нерухомості, яка перебуває у їх спільній сумісній власності, але не поділена у натурі, можуть повідомити контролюючий орган про визначеного за їх згодою платника податку на нерухоме майно, звернувшись з письмовою заявою за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника житлової нерухомості.

Увага! 20 серпня – останній день подання декларації акцизного податку

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області повідомляє, що строки та порядок сплати акцизного податку визначено ст.223 розділу VI «Акцизний податок» Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Відповідно до пп.49.18.1 п.49.18 ст.49 та п.223.2. ст.223 ПКУ платники акцизного податку (крім імпортерів підакцизних товарів, зазначених у ст.215 ПКУ) подають до контролюючого органу, щомісячно, не пізніше 20 числа наступного звітного періоду, декларацію з акцизного податку. У серпні 2018 року граничний термін подання декларації акцизного податку – 20 серпня.

Слід зазначити, що відповідно до пп.49.21 п.49.2 ст.49 ПКУ платники акцизного податку з реалізації пального, а також платники, які мають діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов'язані подавати податкові декларації за кожний встановлений ПКУ звітний період, незалежно від того, провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді чи ні.

Порядок заповнення та подання декларації акцизного податку затверджено наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 №14 «Про затвердження форми декларації акцизного податку, Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку» (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 24.04.2017 №451).

Як фізичній особі-підприємцю виправити помилку у Книзі обліку доходів та витрат

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області повідомляє, що відповідно до п.177.10 ст.177 Податкового кодексу України, фізичні особи - підприємці зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару.

Порядок ведення Книги обліку доходів і витрат фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування (далі – Порядок) затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.09.2013 №481.

Слід зазначити, що згідно з п.2 Порядку, Книга обліку доходів і витрат ведеться за вибором платника податку у паперовому або електронному вигляді.

Внесення виправлень до Книги обліку доходів і витрат фізичною особою – підприємцем на загальній системі оподаткування, яка веде облік доходів у паперовому вигляді, здійснюється шляхом закреслення помилкового запису та внесення нового, який засвідчується підписом.

У випадку якщо фізична-особа підприємець веде Книгу обліку доходів і зборів в електронному вигляді, допускається виправлення помилок або коригування шляхом доповнення рядка, у якому відображається від’ємне або позитивне значення.

Звертаємо увагу, що відповідно до п.8 Порядку, Книга обліку доходів і витрат зберігається у фізичної особи – підприємця на загальній системі оподаткування протягом трьох років після закінчення звітного періоду, у якому здійснено останній запис.

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області про особливості заповнення повідомлення про об’єкти оподаткування

Пунктом 8.1 Порядку № 1588 встановлено, що платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючий орган за основним місцем обліку шляхом подання повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП (далі повідомлення за формою № 20-ОПП) у порядку, встановленому розділом VIII зазначеного Порядку.

Порядок заповнення повідомлення за формою № 20-ОПП визначено Пам’яткою для заповнення розділу 3 Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність.

У разі наявності у платника податків однотипних об’єктів оподаткування (окремі кімнати, офіси, квадратні метри), які розташовані за одним місцезнаходженням, при заповненні розділу 3 повідомлення за формою № 20-ОПП слід дотримуватися принципу «укрупнення інформації» про об’єкти оподаткування та відображати їх у вигляді одного об’єкта оподаткування. Якщо однотипні об’єкти оподаткування розташовані за різним місцезнаходженням, то їх необхідно показувати окремо. Також, при заповненні графи 12 розділу 3 повідомлення за формою № 20-ОПП принцип «укрупнення інформації» не застосовується до об’єктів оподаткування, які мають реєстраційний номер, тобто інформація щодо таких об’єктів оподаткування зазначається за кожним об’єктом окремо.

Згідно з Пам’яткою для заповнення розділу 3 Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, графи 6-7 «Адміністративна одиниця відповідно до КОАТУУ, де знаходиться об’єкт оподаткування» заповнюються відповідно до Класифікатора об’єктів адміністративно-територіального устрою України, розміщеного на офіційному веб-сайті Держстату України. У разі придбання транспортного засобу для використання по всій території України або передачі його в оренду платник податків зазначає у графах 6-7 «Адміністративна одиниця відповідно до КОАТУУ, де знаходиться об’єкт оподаткування» та 8 «Місцезнаходження об’єкта оподаткування» розділу 3 повідомлення за формою № 20-ОПП адресу місця реєстрації транспортного засобу.

gerb sayt2024 © Всі права захищено.
Глухівська міська рада Сумської області