Як платник податків може повернути помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов’язання та пені, крім ЄВ?

 

Як платник податків може повернути помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов’язання та пені, крім ЄВ?

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області повідомляє, що згідно з п. 43.1 ст. 43 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов’язання підлягають поверненню платнику відповідно до ст. 43 ПКУ та ст. 301 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-VI зі змінами та доповненнями, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

У разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов’язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків (п. 43.2 ст. 43 ПКУ).

Обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов’язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми (п. 43.3 ст. 43 ПКУ).

Платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку (п. 43.4 ст. 43 ПКУ).

У разі повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з податку на додану вартість, зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість у порядку, визначеному п. 200 прим. 1.5 ст. 200 прим. 1 ПКУ, такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з податку на додану вартість чи на момент фактичного повернення коштів – шляхом перерахування на поточний рахунок платника податків в установі банку (п. 43.4 прим. 1 ст. 43 ПКУ).

Згідно п. 43.5 ст. 43 ПКУ контролюючий орган не пізніше ніж за п’ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п’яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету.

Пунктом 43.6 ст. 43 ПКУ визначено, що повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані.

Слід зазначити, що наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2015року № 1146 зі змінами та доповненнями затверджено Порядок взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені.

З аналогічним текстом Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Актуальні запитання» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).

 Заповнюємо правильно реквізити на платіжних документах

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666 затверджено Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12.08.2015 за N974/27419 .

Порядок №666 регламентує та наводить приклади заповнення поля «Призначення платежу» розрахункового документа при сплаті (стягненні), зокрема, податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів.

Сплата за кожним видом платежу та за кожним видом сплати має оформлятися платником податку окремим документом на переказ.

У разі заповнення поля "Призначення платежу" з порушенням вимог, визначених у цьому Порядку №666, документ на переказ приймається до виконання. При цьому вважається, що платник податків сплачує грошове зобов'язання з кодом виду сплати «101».

Перелік кодів видів сплати, які вказуються платником податків в полі "Призначення платежу" розрахункового документа наведено в додатку до цього Порядку №666 (зі змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 05.09.2016 № 811).

Поряд з цим, з метою уникнення помилкового перерахування платниками податків при сплаті платежів до бюджетів, нарахування штрафних санкцій та пені за порушення правил сплати (перерахування) податків, при заповненні документів на переказ необхідно вірно вибирати реквізити бюджетних рахунків та дотримуватись правил заповнення поля "Призначення платежу" розрахункового документа з використанням кодів видів сплати, наведених в додатку до Порядку №666 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 05.09.2016 №811).

 Нова форма для подання запиту на отримання публічної інформації

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області нагадує, що удосконалено форму для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби. Зокрема, передбачено можливість обрання запитувачем способу отримання інформації (документів) на запит на отримання публічної інформації шляхом проставлення у такому запиті відмітки «ознайомлення з документами в спеціальному місці розпорядника інформації».

Відповідний наказ Міністерства фінансів України № 468 від 04.05.2018 року «Про затвердження Порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при складанні, поданні та опрацюванні запитів на отримання публічної інформації та Форми для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби» набрав чинності 26 червня 2018 року.

Також наказом визначається порядок відшкодування витрат на копіювання та/або друк документів, що надаються за запитом на отримання публічної інформації, розпорядником якої є органи Державної фіскальної служби.

Так, орган ДФС надає за вимогою запитувача 10 перших сторінок документа безкоштовно одночасно з повідомленням про необхідність відшкодування витрат на виготовлення копій решти документів, крім документів, якщо вони надаються на вимогу запитувачу виключно на електронну пошту.

Крім того передбачено, що дія цього наказу не поширюється на відносини у сфері звернень громадян та адвокатських запитів, які регулюються Законом України «Про звернення громадян» та Законом України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» відповідно.

Також наказом закріплено електронну адресу, на яку до ДФС направляється запит на отримання публічної інформації: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її., яка на сьогодні функціонує відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».

 Фізичні особи – платники єдиного податку не звільняються від сплати єдиного внеску за себе за періоди, в яких не отримували дохід

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області повідомляє, що відповідно до п. 4 частини першої ст. 4 Закону України № 2464-VI від 08 липня 2010 року «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами і доповненнями платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є фізичні особи - підприємці, в тому числі фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку.

Згідно з п. 3 частини першої ст. 7 Закону № 2464 фізичні особи – підприємці – платників єдиного податку єдиний внесок нараховується на суми, що визначаються такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом № 2464. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Мінімальний страховий внесок визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця.

Частиною п’ятою ст. 8 Закону № 2464 для зазначеної категорії платників встановлена обов’язкова ставка єдиного внеску, що дорівнює 22 % бази нарахування.

Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Право на звільнення від сплати єдиного внеску за себе мають, зокрема фізичні особи - підприємці – платники єдиного податку за умови, що вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону України № 1058-IV від 09 липня 2003 року «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Також не звільняються від сплати єдиного внеску платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб на час відпустки або у випадку хвороби, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.

 З метою реалізації права на податкову знижку громадяни можуть подати декларацію до 31 грудня

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області повідомляє, що з метою використання права на податкову знижку за витратами, понесеними у звітному  2017 році, платник податку може  подати податкову декларацію про майновий стан і доходи до 31 грудня 2018 року.

Звертаємо увагу, що включити до податкової знижки за навчання члена  сім’ї першого ступеня споріднення, з урахуванням п. 166.4 ст.166 ПКУ, можна лише суми коштів, сплата яких здійснена безпосередньо платником податку, який звертається за податковою знижкою та фактично підтверджена відповідними розрахунковими документами (квитанції, касові ордери, чеки тощо).

Нагадаємо, що з 01.01.2017 скасовано  обмеження щодо періоду, протягом якого платник податків та/або член його сім’ї першого ступеня споріднення у звітному (податковому) році навчався.

За результатами звітного року будуть враховуватися фактично понесені витрати протягом звітного (податкового) року платника податку, який сплачує за навчання члена його сім’ї першого ступеня споріднення, незалежно від того отримував, чи ні такий член сім’ї доходи у вигляді заробітної плати.

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

У разі, якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Право платника податку на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування визначені ст. 166 Податкового кодексу.

 Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів зазнав змін

Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 27.03.2018 №162 «Про внесення змін до Порядку нормативної оцінки земель населених пунктів» внесено зміни у примітку до додатка 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.12.2016 № 489 (далі – Порядок №489).

Так, для земельних ділянок, інформація про які не внесена до відомостей Державного земельного кадастру (далі - Кадастр), та у разі якщо у відомостях Кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 3,0.

Податкові зобов’язання з плати за землю обчислюються відповідно до витягу про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки (далі – Оцінка), що виконана та затверджена у порядку, визначеному Законом України «Про оцінку землі», із застосуванням до неї кумулятивної величини коефіцієнта індексації, розрахованої залежно від дати затвердження такої Оцінки.

Разом з цим, у разі наявності у відомостях Державного земельного кадастру про земельну ділянку ознак, що вказані у Порядку №489, платнику плати за землю доцільно звернутися до органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням такої ділянки щодо виконання робіт із землеустрою та Оцінки з метою внесення відповідних відомостей до Кадастру.

Більш детально з таким роз’ясненням можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (категорія 112.05).

 Не згодні із рішенням фіскальної служби – маєте право на оскарження

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області нагадує платникам податків, що, відповідно до норм Податкового кодексу України, рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку. Тож у випадку, коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня зі скаргою про перегляд такого рішення. При цьому платник може оскаржити в одній скарзі всі рішення контролюючого органу, оскільки чинним законодавством не встановлено таких  обмежень.

Скарга подається у письмовій формі протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується. У випадку, коли останній день строків подання заяви припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

 Продали нерухомість? Чи потрібно платити військовий збір

Обов’язок сплатити військовий збір виникає тоді, коли платник отримав дохід, що підлягає оподаткуванню податком з доходів фізичних осіб. Такий дохід оподатковується збором за ставкою 1,5 відсотка. Нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст. 168 Податкового кодексу України.

Статтею 172 Податкового кодексу України визначено в якому випадку дохід, отриманий від продажу нерухомого майна, є об’єктом оподаткування податком з доходів фізичних осіб. Однією із умов, яка передбачає звільнення від оподаткування доходу, отриманого від продажу нерухомості, є період, протягом якого таке майно перебувало у власності особи яка його продає.

Також важливим фактором є кількість таких операцій, проведених платником протягом звітного року.  Приміром, не підлягає оподаткуванню дохід, отриманий від продажу не більше 1 разу протягом року будинку чи квартири але за умови що таке майно перебувало у власності продавця понад три роки. Тож отриманий дохід не слугуватиме об’єктом оподаткування військовим збором. Якщо одну із зазначених умов не дотримано, із суми отриманого доходу слід сплатити як податок з доходів фізичних осіб, так і військовий збір.

 

При нарахуванні пені застосовуємо змінену облікову ставку

За порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовується, зокрема фінансова відповідальність у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені (п. 111.2 ст. 111 Податкового кодексу України).

При нарахуванні суми грошового зобов’язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, – починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов’язання, визначеного Податковим кодексом України (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження) нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов’язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
При самостійному нарахуванні суми грошового зобов’язання платником податків - нарахування пені розпочинається після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання, визначеного п.п.129.1.3 п. 129.1 ст.129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

При нарахуванні пені варто врахувати, що з 13 липня 2018 року правління НБУ прийняло рішення підвищити облікову ставку до 17,5% річних. Нагадаємо, що попередній розмір облікової ставки на рівні 17% було встановлено із 02.03.2018.

Увага! Звітуємо за оновленою формою

Листом від 11.07.2018 р. № 21051/7/99-99-15-03-02-17 Державна фіскальна служба України роз’яснила порядок заповнення оновленої форми звітності з податку на додану вартість.  Наказ Міністерства фінансів від 23.03.2018 року № 381, яким затверджено зміни до податкової звітності, набрав чинності 4 травня поточного року. Даним наказом визначено, що зміни вносяться до Додатку 1 (Д1), Додатку 5 (Д5) та до Додатку 9 (Д9) а також визначено особливості їх заповнення.У таблиці 1 додатку 1 (Д1) "Коригування податкових зобов’язань передбачено окремі рядки для відображення коригування податкових зобов’язань. Крім того, Додаток 1 (Д1) доповнено таблицями 1.1 та 1.2.

У таблиці 1 додатку 5 (Д5) "Операції на митній території України, що оподатковуються податком на додану вартість за основною ставкою та ставкою 7 %, крім ввезення товарів на митну територію України" передбачено окремі рядки для відображення показників. Крім того, Додаток 5 (Д5) доповнено таблицями 1.1 та 1.2

У таблиці 1 додатку 9 (Д9) "Обсяг податкових зобов’язань з податку на додану вартість з постачання товарів за результатами діяльності за операціями, визначеними пунктом 161.3 статті 161 Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України", розрахований за даними податкових накладних за відповідний звітний (податковий) період, зареєстрованих у ЄРПН" зазначається:

у рядку 1 - обсяг операцій з постачання товарів за результатами діяльності за операціями, визначеними пунктом 161.3 статті 161Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України" (без податку на додану вартість), розрахований за даними податкових накладних за відповідний звітний (податковий) період, зареєстрованих у ЄРПН;

у рядку 2 - сума податку на додану вартість, нарахована за операціями, визначеними пунктом 161.3 статті 161 Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України", відповідно до обсягу постачання товарів, зазначеного в рядку 1 таблиці 1 додатку 9 (Д9).

У таблиці 2 додатку 9 (Д9) передбачено окремий рядок для розрахунку питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів новоствореними платниками (ПВН). Такий розрахунок новоствореними платниками здійснюється виходячи із обсягів постачання (без податку на додану вартість) за кожний звітний (податковий) період, при цьому рядок "Усього" такими платниками не заповнюється.

Подання оновленої форми звіту вперше буде здійснюватися платниками за звітний період: червень 2018 року - граничний термін подання 20.07.  для  платників з місячною формою звітування, та за другий квартал 2018 року – граничний термін подання 09.08.2018 року для платників з квартальною формою звітування.

ЗЕМЕЛЬНА ДІЛЯНКА В САДІВНИЧОМУ ТОВАРИСТВІ, ЧИ ПОВИННІ ПЕНСІОНЕРИ ЗА НЕЇ СПЛАЧУВАТИ ЗЕМЕЛЬНИЙ ПОДАТОК

Платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), землекористувачі. Об’єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, земельні частки (паї), які перебувають у власності (ст.269, 270 Податкового кодексу).

Підставою для нарахування земельного податку є дані Державного земельного кадастру.

Варто зазначити, що у Податковому кодексі передбачені  пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб. Так, зокрема, пенсіонери (за віком) звільняються від сплати земельного податку. Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм, зокрема для ведення садівництва – не більше як0,12 га.

Таким чином, у разі наявності у фізичних осіб – членів садівницького товариства приватизованих земельних ділянок (свідоцтво на право власності) земельний податок самостійно сплачується власниками на загальних підставах або використовується пільга зі сплати податку відповідно до вимог ст. 281 Податкового кодексу.

Якщо фізичними особами – землекористувачами земельних ділянок, наданих для ведення садівництва, не оформлено право власності відповідно до чинного законодавства, то садівницьке товариство є платником земельного податку до бюджету за такі земельні ділянки (включаючи земельні ділянки загального користування).

Отже, пенсіонери за віком не є платником земельного податку за приватизовану земельну ділянку розміром 0,12 га та за земельні ділянки загального користування садівницького товариства.

 Єдиний податок сплачено не вчасно: яку відповідальність передбачено

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області нагадує, у разі якщо фізична особа — підприємець — платник єдиного податку не сплачує (не перераховує) авансові внески єдиного податку у порядку та строки, визначені Податковим кодексом України, такий платник притягується до відповідальності у вигляді штрафу в розмірі 50 % ставки єдиного податку, обраної платником єдиного податку.

Після закінчення встановлених Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов’язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Відповідно до пп. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 Кодексу при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків, пеня нараховується після закінчення 90 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання.

На суму грошового зобов’язання, визначеного цим підпунктом (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 % річних облікової ставки Нацбанку України, чинної на кожний такий день.

 ПОКИНУЛИ СПРОЩЕНУ СИСТЕМУ ОПОДАТКУВАННЯ. ДІЗНАЙТЕСЬ, КОЛИ МОЖНА ЗНОВУ СПЛАЧУВАТИ ЄДИНИЙ ПОДАТОК

Перехід на спрощену систему суб'єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм Кодексу, може здійснити один раз протягом календарного року.

Отже, якщо суб’єкт господарювання в поточному році вже перебуває на спрощеній системі, після переходу за власною ініціативою, наприклад, з 01.07.2018 року на загальну систему оподаткування, він не має права повернутись у цьому ж році на спрощену систему, оскільки вже скористався своїм правом на її застосування.

Разом з цим, суб’єкт господарювання може перейти на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності з 01 січня 2019 року, за умови відповідності вимогам, встановленим п. 291.4 ст. 291 Податкового Кодексу.

Зазначена норма передбачена пп. 298.1.4 ст. 298 Податкового кодексу.

 ПОДАТКОВІ ЗОБОВ’ЯЗАННЯ З ПОДАТКУ НА НЕРУХОМІСТЬ, ЗЕМЕЛЬНОМУ ТА ТРАНСПОРТНОМУ ПОДАТКАХ ГРОМАДЯНАМ НЕОБХІДНО СПЛАТИТИ ПРОТЯГОМ 60 ДНІВ З ДНЯ ОТРИМАННЯ ПОВІДОМЛЕННЯ – РІШЕННЯ

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області нагадує, що відповідно до норм Податкового кодексу України, фізичні особи, які мають у власності квартири, будинки, об’єкти нежитлової нерухомості, земельні ділянки, транспортні засоби є платниками податку за таке майно.

Нарахування відповідних податків здійснюють органи фіскальної служби та надсилають громадянам податкові повідомлення-рішення із зазначеною сумою податку та реквізитами для сплати. Нараховану суму податку необхідно сплатити протягом 60 днів з дня отримання повідомлення-рішення.

У разі якщо платник виявив розбіжності між даними, зазначеними в повідомленні – рішенні та даними, зазначеними в документах на право власності на об’єкт, що підлягає оподаткуванню, він може звернутися до державної податкової інспекції за місцем реєстрації для проведення звірки. Для цього громадянину необхідно пред’явити оригінали документів, які підтверджують його право власності на відповідний об’єкт. Якщо розбіжності будуть підтверджені, то контролюючий орган проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове повідомлення - рішення. Попереднє повідомлення - рішення вважається скасованим. Громадянин може провести таку звірку протягом 60 днів з дня отримання повідомлення - рішення, адже по завершенню цього терміну до моменту сплати податку буде нарахована пеня.

Нагадаємо, за несвоєчасну сплату податків фізичній особі нараховується штраф у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, – у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу та пеня в залежності від кількості днів затримки сплати.

Крім того, звертаємо увагу громадян, в яких відбулись зміни в реєстраційних даних, зокрема  місця проживання, зобов’язані протягом місяця проінформувати про це орган фіскальної служби. Для цього їм необхідно подати до ДПІ за місцем реєстрації заяву за формою № 5ДР.

Для чого це потрібно? Завдяки своєчасно внесеній достовірній інформації про фактичні реєстраційні дані фізичних осіб, громадяни у визначений законодавством термін отримають податкові повідомлення – рішення про нараховані суми податків, а саме, земельного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та транспортного податку. Відповідно, вони зможуть своєчасно виконати свій обов’язок зі сплати податків, не порушуючи граничні терміни сплати та уникнути фінансових санкцій.

 Податок на доходи, зазначений у декларації про майновий стан і доходи громадяни зобов’язані сплатити до 1 серпня 2018 року

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області нагадує, що відповідно до п. 179.7 ст. 179 Податкового кодексу України фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій нею податковій декларації про майновий стан і доходи.

Звертаємо увагу, що згідно з п. 126.1 ст. 126 ПКУ у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених ПКУ, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Відповідно до пп. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, – після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання нараховується пеня (пп. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ).

На суми грошового зобов’язання, визначеного пп. 129.1.3 п. 129.1 ст 129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 % річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день (п. 129.4 ст. 129 ПКУ).

Самотня мати має право на застосування підвищеної податкової соціальної пільги

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області нагадує, що порядок надання податкових соціальних пільг (далі – ПСП) встановлений ст.169 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Згідно з нормами згаданої статті ПКУ будь-який платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму ПСП у розмірі, що дорівнює 50 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року.

Платник ПДФО, який є одинокою матір’ю (батьком), вдовою (вдівцем) або опікуном, піклувальником, має право на ПСП у розмірі 150 відсотків суми пільги (у 2018 році – 1321,50 грн.), у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років. Про наявність такого права необхідно зазначити у заяві про застосування ПСП, до якої додаються відповідні підтвердні документи.

Отже, самотня мати має право на застосування ПСП у розмірі 150 відсотків суми пільги, яка визначена п.п.169.1.1 п.169.1 ст.169 ПКУ, у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років, за умови дотримання процедур, зазначених п.п.169.4.1 п.169.4 ст.169 ПКУ, та наданням відповідних підтверджуючих документів.

 ЩОДО СПЛАТИ ПОДАТКУ НА НЕРУХОМІСТЬ НЕПОВНОЛІТНІМИ

Згідно із ст. 266 Податкового кодексу України від 02.12.10 № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі — ПКУ) податко­ве/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку на нерухоме май­но, відмінне від земельної ділянки (далі — податок на нерухомість), обчисленого від­повідно до пп. 266.7.1 п. 266.7 ст. 267 ПКУ, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за міс­цезнаходженням кожного з об'єктів жит­лової та/або нежитлової нерухомості, над­силаються (вручаються) платнику подат­ку на нерухомість — фізичній особі конт­ролюючим органом за місцем його подат­кової адреси (місцем реєстрації) до 1 лип­ня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Податкове зобов'язання за звітний рік з податку на нерухомість сплачується фізич­ними особами протягом 60 днів з дня вру­чення податкового повідомлення-рішення.

Неповнолітньою вважається дитина у віці від чотирнадцяти до вісімнадцяти років (ст. 6 Сімейного кодексу України від 10.01.02 № 294-ІІІ зі змінами та допо­вненнями).

Відповідно до п. 99.2 ст. 99 ПКУ гро­шові зобов'язання неповнолітніх осіб ви­конують їх батьки (усиновителі), опікуни (піклувальники) до набуття неповнолітніми особами цивільної дієздатності в повному обсязі.

Батьки (усиновителі) неповнолітніх і неповнолітні у разі невиконання грошових зобов’язань неповнолітніх несуть солідарну майнову відповідальність за погашення грошових зобов'язань та/або податкового боргу.

Новітня система е-Receipt – це революційний прорив у майбутнє для власників бізнесу

Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 13 червня 2018 року №472 «Про реалізацію експериментального проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій», яка дозволить запровадити інноваційний підхід у сфері реєстраторів розрахункових операцій (касових апаратів). Проект передбачає вивчення та дослідження новітніх моделей програмно-технічних засобів для здійснення розрахункових операцій.

Впровадження інноваційної електронної системи е-Receipt (електронний чек) дозволить платникам податків через власні персональні комп’ютери, планшети, смартфони здійснювати online-реєстрацію розрахункових операцій без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та абонентської плати.

На сьогодні існуюча система реєстрації касових апаратів є недосконалою, оскільки доволі обтяжлива, незручна та високовартісна для платників податків. Новітні моделі комплексу стануть альтернативою традиційним касовим апаратам. Платники податків заощадять кошти, які витрачаються на придбання традиційних касових апаратів, вартість яких є досить високою – від 4 тис. грн. до 20 тис. гривень. Крім того, підприємці вимушені систематично витрачати кошти на технічне обслуговування і ремонт касових апаратів, здійсненний у центрах сервісного обслуговування, а також, оплачувати послуги інформаційних еквайєрів, через які передаються дані касових апаратів, – це  ще додатково 200 грн. щомісячно для кожного касового апарату.

Інформацію про фіскальний чек громадяни зможуть перевірити у відкритій частині Електронного кабінету. У разі необхідності захисту своїх прав, як споживачів, покупці будуть мати можливість скористатись електронним чеком та пред’явити його. Система e-Receipt працюватиме цілодобово, у вихідні та святкові дні.

Чи правомірне включення платників до плану-графіку проведення планових перевірок

До Державної фіскальної служби України останнім часом надходить значна кількість запитів від платників податків щодо правомірності включення їх до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на 2018 рік та порядку його оприлюднення на офіційному веб-порталі ДФС.

Відповідно до статті 77 Податкового кодексу України документальні планові перевірки повинні бути передбачені у плані-графіку проведення планових документальних перевірок.

До плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.

Періодичність проведення документальних планових перевірок платників податків визначається залежно від ступеня ризику в діяльності таких платників податків, який поділяється на високий, середній та незначний.

Платники податків із незначним ступенем ризику включаються до плану-графіка не частіше ніж раз на три календарні роки, середнім - не частіше ніж раз на два календарні роки, високим - не частіше одного разу на календарний рік.

Згідно з Податковим кодексом України порядок формування та затвердження плану-графіка, перелік ризиків та їх поділ за ступенями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, тобто Міністерством фінансів України.

Тому наказом Міністерства фінансів України від 02.06.2015 № 524, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 24.06.2015 за №751/27196, зі змінами, затверджено Порядок формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків, перелік ризиків та їх поділ за ступенями значущості (високий, середній, незначний).

Останні зміни до Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків внесено наказом Міністерства фінансів України від 26.03.2018 № 386, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 18.04.2018 за № 465/31917, та опублікованим в «Офіційному віснику України» № 41 від 29.05.2018.

Податковим кодексом також передбачено, що план-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.

Враховуючи це, план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2018 рік було сформовано та оприлюднено на офіційному веб-порталі ДФС 22.12.2017.

Оновлення річного плану-графіка здійснюється у разі його коригування. План-графік з урахуванням коригувань розміщується на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Плани та звіти роботи» (http://sfs.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/).

Витрати за переобладнання власного транспортного засобу відносяться до податкової знижки

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області нагадує,  платник податку має право включити до податкової знижки витрати у вигляді суми коштів, сплачених ним у зв'язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива (п.п.166.3.7 п.166.3 ст.166 Податкового кодексу України).

Звертаємо увагу, до  податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (п.п.166.1.2 п.166.1 ст.166  Податкового кодексу України).

Отже, громадяни, які мають право на податкову знижку за минулий рік, можуть подати декларацію про майновий стан і доходи до 31 грудня 2018 року (включно).

 

 

gerb sayt2024 © Всі права захищено.
Глухівська міська рада Сумської області