Єдина екологічна платформа "ЕкоСистема"
Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки від 04.09.2025 р.
Реєстраційний номер справи в Єдиному реєстрі № 04-09-16137-25
Замовник: Управління соціально-економічного розвитку Глухівської міської ради
1. Назва документа державного планування:
Стратегія розвитку Глухівської міської територіальної громади до 2027 року та План заходів з її реалізації на 2025-2027 роки
2. Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування
«Стратегія розвитку Глухівської міської територіальної громади до 2027 року та План заходів з її реалізації на 2025-2027 роки» – це документ державного планування на місцевому рівні. Вона є основою для соціально-економічного та культурного розвитку територіальної громади, визначає стратегічні напрями розвитку, служить базою для розробки місцевих програм і проєктів. Стратегія окреслює наступні стратегічні цілі громади: А.1. Розвиток інфраструктури підприємництва та інвестиційної привабливості; А.2. Активізація промислового та с/г виробництва; А.3. Розвиток туризму; Б.1.
Розбудова транспортної інфраструктури; Б.2. Енергоефективний житловий фонд та інфраструктура; Б.3. Чисте довкілля громади та безпека; В. 1. Підвищення якості освіти та ефективності надання освітніх послуг; В.2. Розвиток культурного середовища; В.3.
Здорова та активна нація; В. 4. Соціальна підтримка жителів громади; В. 5. Створення моделі взаємодії громадян та публічних інституцій щодо розвитку. Стратегія розвитку Глухівської міської територіальної громади до 2027 року та План заходів з її реалізації на 2025-2027 роки» має тісний зв’язок з іншими документами державного планування на національному, регіональному та місцевому рівнях. Зокрема, вона узгоджується з Державною стратегією регіонального розвитку на 2021–2027 роки, Національною економічною стратегією до 2030 року, Стратегією екологічної безпеки та адаптації до зміни клімату до 2030 року, а також з Цілями сталого розвитку України до 2030 року. Крім того, документ враховує Стратегію регіонального розвитку Сумської області на 2021-2027 роки(зі змінами)
3. Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку» регулюються відносини у сфері оцінки наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, які поширюються на документи державного планування, виконання яких передбачатиме реалізацію видів діяльності (або які містять види діяльності та об'єкти), щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, або які вимагають оцінки, зважаючи на ймовірні наслідки для територій та об’єктів природно-заповідного фонду та екологічної мережі, крім тих, що стосуються створення або розширення територій та об’єктів природно-заповідного фонду. Оцінка впливу на довкілля здійснюється з дотриманням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, з урахуванням стану довкілля в місці, де планується провадити плановану діяльність, екологічних ризиків і прогнозів, перспектив соціально-економічного розвитку території, потужності та видів сукупного впливу (прямого та опосередкованого) на довкілля, у тому числі з урахуванням впливу наявних об’єктів планованої діяльності та об’єктів, щодо яких отримано рішення про провадження планованої діяльності або розглядається питання про прийняття таких рішень. Проєкт Стратегії не містить конкретних рішень про впровадження господарської діяльності, яка може мати значний вплив на довкілля, у тому числі щодо надання документів дозвільного характеру на провадження такої діяльності. Стратегія визначає стратегічні цілі, оперативні цілі і завдання перспективного розвитку Глухівської міської територіальної громади до 2027 року, і не містить конкретних проєктів здійснення господарської діяльності, та не визначає місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів.
4. Інформація про ймовірні наслідки:
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
б) для територій з природоохоронним статусом;
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: В ході здійснення СЕО будуть оцінені ймовірні наслідки реалізації Стратегії для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, зокрема для таких складових довкілля: атмосферне повітря; водні ресурси; відходи; земельні ресурси; біорізноманіття та рекреаційні зони; наслідки для здоров’я населення.
б) для територій з природоохоронним статусом: На території громади наявний природно-заповідний фонд, який налічує 10 об’єктів природно-заповідних територій загальною площею близько 143,857 га. Ці території охороняються як – частина природно-заповідного фонду і мають важливе значення для збереження біорізноманіття та природних екосистем регіону
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: Транскордонні наслідки відсутні в рамках зазначеної стратегічної екологічної оцінки.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено
Зважаючи на можливі результати проведення СЕО буде розглянуто наступні альтернативи: Альтернатива 1. Затвердження запропонованих проєкту Стратегії без змін в цілому; Альтернатива 2. Затвердження проєктів Стратегії які будуть запропоновані за результатами проведення СЕО. Альтернатива 3. Незатвердження проєктів Стратегії. Підготовлений проєкт Стратегії ґрунтується на врахуванні ключових викликів, які впливають на людину, інфраструктуру, безпекове середовище, економіку та довкілля, та передбачає завдання, які дозволяють ефективно реагувати на ці виклики, забезпечуючи відновлення та розвиток регіонів. З урахуванням цього, затвердження поточної редакції Стратегії є найбільш оптимальним варіантом.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Для проведення СЕО проєкту Стратегії буде використана наступна інформація: доповіді та звіти про стан довкілля; статистичні публікації та дані Державної служби
статистики України; дані моніторингу стану довкілля; інформація, яка включена в інші ДДП, що є релевантною для СЕО Стратегії; публікації міжнародних організацій щодо стану довкілля; експертні оцінки; інша доступна інформація. Для здійснення СЕО будуть використовуватись методи, які передбачають: збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля, включаючи значення ключових екологічних показників; проведення аналізу слабких та сильних сторін проєкту Стратегії з точки зору екологічної ситуації; проведення консультацій з громадськістю та органами державної влади з метою врахування в проєкті Стратегії обґрунтованих зауважень та пропозицій щодо реалізації екологічних завдань; визначення можливих чинників змін антропогенного та природного характеру; проведення оцінки впливу виконання заходів Стратегії на складові довкілля та на стан здоров’я населення; моніторинг фактичного впливу впровадження заходів Стратегії на довкілля.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені чинним законодавством України. Згідно з Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначається, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог стосовно: раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій; здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища; здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів; застосування методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення; збереження територій та об’єктів природоохоронного значення, а також інших територій, що підлягають особливій охороні; здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб; здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біорізноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами. У результаті здійснення СЕО проєктів Стратегії будуть сформовані заходи і рекомендації щодо запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, у тому числі здоров’я населення, які можуть виникнути під час їх реалізації.
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
СЕО буде виконана в обсягах, визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку». Пропонується така структура та зміст Звіту про стратегічну екологічну оцінку Програми:
1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
2) характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
3) характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;
6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
8) обґрунтуваннявибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки); 9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; 10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності); 11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
9. Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу СЕО проєкту Стратегії подаються до Глухівської міської ради за адресою: управління соціально-економічного розвитку міської ради, вул.Шевченка,4, м.Глухів, Сумської області,41400 або на е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..
Відповідальна особа:
ПІБ – Тетяна Москаленко - начальник відділуекономічного аналізу та прогнозування управління соціально-економічного розвитку Глухівсь міської ради,
тел. +380959077910,
на е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Строк подання зауважень і пропозицій становить 10 днів з дати оприлюднення.
10. Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:
офіційний сайт міської ради від 04.09.2025
Замовник/Уповноважена особа замовника:
Управління соціально-економічного розвитку Глухівської міської ради/Сухоручкіна Людмила Олексіївна