Про підключення до ЕСОЗ
Міністерство охорони здоров’я України засвідчує свою повагу та повідомляє. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16 лютого 2022 року № 126 «Деякі питання провадження господарської діяльності з медичної практики» суб’єкти господарювання, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, мають зареєструватися в Реєстрі суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (далі - ЕСОЗ) та забезпечити подальшу роботу в ЕСОЗ не пізніше ніж до 31 березня 2023 року. При цьому дія Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики поширюється на всіх юридичних осіб незалежно від їх організаційно-правової форми та фізичних осіб - підприємців, які провадять господарську діяльність з медичної практики. Дія вказаних Ліцензійних умов не поширюється на господарську діяльність, пов’язану зі здійсненням судово-медичної гістології, судово-медичної експертизи, судово-медичної імунології, судово-медичної криміналістики, судово-медичної токсикології, судово-медичної цитології, судово-психіатричної експертизи. Згідно з пунктом 13 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2016 року № 285, ліцензіат медичної практики зобов’язаний серед іншого: дотримуватися вимог до ведення форм первинної облікової документації, затверджених МОЗ, а також вимог, передбачених Порядком функціонування електронної системи охорони здоров’я, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України, від 25 квітня 2018 року № 411 “Деякі питання електронної системи охорони здоров’я” та порядками ведення відповідних реєстрів центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я, затвердженими МОЗ; зареєструватися в Реєстрі суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я;
забезпечити роботу з електронною системою охорони здоров’я, зокрема внесення первинної облікової медичної документації, ведення обліку медичних послуг, які визначені законодавством обов'язковими в процесі провадження господарської діяльності з медичної практики;
здійснювати обробку персональних даних та іншої інформації про пацієнтів (зокрема інформації про стан здоров’я, діагноз, наявні обмеження повсякденного функціонування/життєдіяльності, відомостей, одержаних під час медичного та/або реабілітаційного обстеження пацієнтів), у тому числі під час роботи в електронній системі охорони здоров’я, з дотриманням вимог Закону України “Про захист персональних даних”.
Наразі обов’язковою вимогою в законодавстві для усіх суб'єктів господарювання, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, про ведення в електронному обліку такої інформації та документів:
1) медичні висновки про тимчасову непрацездатність;
2) медичні висновки про народження;
3) медичні записи осіб з підозрою на інфікування або з підтвердженим діагнозом захворювання на коронавірусну хворобу (COVID-19) (на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України COVID-19 та протягом ЗО днів з дня його відміни);
4) записи про рецепти на антибактеріальні лікарські засоби, на наркотичні (психотропні) лікарські засоби та на усі рецептурні лікарські засоби (з квітня 2023 року);
5) медичні записи щодо взаємодії з пацієнтом, на підставі яких формуються згадані медичні висновки та електронні рецепти;
6) медичні записи, записи про направлення та рецепти, які стосуються надання медичних послуг у рамках програми державних гарантій медичного обслуговування населення чи іншого фінансування за рахунок бюджетних коштів;
7) медичні записи про направлення з метою проведення розширеного неонатального скринінгу новонароджених;
8) інформацію про результати реабілітаційного обстеження, реабілітаційні втручання, зміни до медичних записів індивідуального реабілітаційного плану тощо.
Відповідно така первинна облікова медична інформація, а також інформація, що вноситься до реєстрів, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 року №411, має обов’язково вноситися до ЕСОЗ.
Серед таких реєстрів:
- реєстр пацієнтів
- реєстр декларацій про вибір лікаря
- реєстр суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я
- реєстр медичних спеціалістів, реєстр медичних працівників
- реєстр договорів про медичне обслуговування населення
- реєстр договорів про реімбурсацію
- реєстр медичних записів, записів про направлення та рецепти
- реєстр медичних висновків та інші.
Наразі обов’язковою вимогою в законодавстві для усіх суб'єктів господарювання, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, про ведення в електронному обліку такої інформації та документів:
1) медичні висновки про тимчасову непрацездатність;
2) медичні висновки про народження;
3) медичні записи осіб з підозрою на інфікування або з підтвердженим діагнозом захворювання на коронавірусну хворобу (COVID-19) (на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України COVID-19 та протягом ЗО днів з дня його відміни);
4) записи про рецепти на антибактеріальні лікарські засоби, на наркотичні (психотропні) лікарські засоби та на усі рецептурні лікарські засоби (з квітня 2023 року);
5) медичні записи щодо взаємодії з пацієнтом, на підставі яких формуються згадані медичні висновки та електронні рецепти;
6) медичні записи, записи про направлення та рецепти, які стосуються надання медичних послуг у рамках програми державних гарантій медичного обслуговування населення чи іншого фінансування за рахунок бюджетних коштів;
7) медичні записи про направлення з метою проведення розширеного неонатального скринінгу новонароджених;
8) інформацію про результати реабілітаційного обстеження, реабілітаційні втручання, зміни до медичних записів індивідуального реабілітаційного плану тощо.
Відповідно така первинна облікова медична інформація, а також інформація, що вноситься до реєстрів, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 року №411, має обов’язково вноситися до ЕСОЗ.
Серед таких реєстрів:
- реєстр пацієнтів
- реєстр декларацій про вибір лікаря
- реєстр суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я
- реєстр медичних спеціалістів, реєстр медичних працівників
- реєстр договорів про медичне обслуговування населення
- реєстр договорів про реімбурсацію
- реєстр медичних записів, записів про направлення та рецепти
- реєстр медичних висновків та інші.
Для підключення до ЕСОЗ необхідно:
1) обрати медичну інформаційну систему (МІС), яка має, зокрема, і необхідний функціонал, та укласти з нею договір про співпрацю. Перелік підключених МІС можна знайти на сайті системи - ehealth.gov.ua у розділі «Підключені до ЕСОЗ МІС»;
2) безпосередньо зареєструвати заклад та керівника в ЕСОЗ. Для цього потрібна інформація про заклад, його ліцензію, активна поштова адреса та діючий кваліфікований електронний підпис керівника закладу;
3) пройти верифікація закладу (здійснюється на боці системи). Якщо всі дані було внесено вірно, заклад буде успішно верифікований в ЕСОЗ. Якщо ні - ви отримаєте рекомендації щодо коректного внесення;
4) зареєструвати уповноважену особу - адміністратора, спеціаліста з кадрів чи іншого працівника, який буде проводити реєстрацію користувачів;
5) зареєструвати медичних працівників закладу в ЕСОЗ. Подбайте про забезпечення персоналу закладу кваліфікованим електронним підписом (бажано на захищеному носії) для підтвердження дій у системі.
У цілому реєстрація в ЕСОЗ є простою, а підтримка МІС готова супроводжувати увесь процес та проводити консультації щодо того, як коректно та швидко внести дані до відповідних полів. Після проходження цих кроків, для користувачів стануть доступними всі функціональні можливості ЕСОЗ як, зокрема, електронні рецепти та направлення, медичні висновки про народження, про тимчасову непрацездатність, тощо.
Сьогодні електронна система охорони здоров’я - наймасштабніша ІТ - система в Україні, в якій зареєстровано близько 35 мільйонів українців, працюють близько 400 тисяч медичних та аптечних працівників та вже внесено понад 1,5 млрд медичних записів.
1) обрати медичну інформаційну систему (МІС), яка має, зокрема, і необхідний функціонал, та укласти з нею договір про співпрацю. Перелік підключених МІС можна знайти на сайті системи - ehealth.gov.ua у розділі «Підключені до ЕСОЗ МІС»;
2) безпосередньо зареєструвати заклад та керівника в ЕСОЗ. Для цього потрібна інформація про заклад, його ліцензію, активна поштова адреса та діючий кваліфікований електронний підпис керівника закладу;
3) пройти верифікація закладу (здійснюється на боці системи). Якщо всі дані було внесено вірно, заклад буде успішно верифікований в ЕСОЗ. Якщо ні - ви отримаєте рекомендації щодо коректного внесення;
4) зареєструвати уповноважену особу - адміністратора, спеціаліста з кадрів чи іншого працівника, який буде проводити реєстрацію користувачів;
5) зареєструвати медичних працівників закладу в ЕСОЗ. Подбайте про забезпечення персоналу закладу кваліфікованим електронним підписом (бажано на захищеному носії) для підтвердження дій у системі.
У цілому реєстрація в ЕСОЗ є простою, а підтримка МІС готова супроводжувати увесь процес та проводити консультації щодо того, як коректно та швидко внести дані до відповідних полів. Після проходження цих кроків, для користувачів стануть доступними всі функціональні можливості ЕСОЗ як, зокрема, електронні рецепти та направлення, медичні висновки про народження, про тимчасову непрацездатність, тощо.
Сьогодні електронна система охорони здоров’я - наймасштабніша ІТ - система в Україні, в якій зареєстровано близько 35 мільйонів українців, працюють близько 400 тисяч медичних та аптечних працівників та вже внесено понад 1,5 млрд медичних записів.
Додатково надаємо інформаційні матеріали для використання у роботі:
Комрамка: https://bit.ly/400FPEJ
Питання-відповіді: https://bit.lv/3ZF17dM
Експлейнер для приватних закладів та лікарів-ФОП: https://bit.lv/3ZIKnjm
Комрамка: https://bit.ly/400FPEJ
Питання-відповіді: https://bit.lv/3ZF17dM
Експлейнер для приватних закладів та лікарів-ФОП: https://bit.lv/3ZIKnjm