Положення про відділ

 

ЗАТВЕДЖЕНО
рішення міської ради
24.12.2020 № 80

ПОЛОЖЕННЯ
ПРО ВІДДІЛ З ПИТАНЬ ІНФОРМАЦІЙНОЇ
ТА ПРАВООХОРОННОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Відділ з питань інформаційної та правоохоронної діяльності апарату Глухівської міської ради та її виконавчого комітету (далі – «відділ») є структурним підрозділом апарату міської ради та її виконавчого комітету.
2. Відділ утворюється міською радою, підзвітний і підконтрольний міській раді, підпорядкований виконавчому комітету міської ради, міському голові та керуючому справами виконавчого комітету міської ради. З питань здійснення делегованих повноважень - підконтрольний відповідним органам виконавчої влади. Координацію діяльності відділу здійснює керуючий справами виконавчого комітету міської ради.
3. У своїй діяльності відділ керується Конституцією України, Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», іншими Законами України, Указами та розпорядженнями Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, нормативними документами органів державної влади і місцевого самоврядування, рішеннями міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, регламентом виконавчих органів міської ради цим Положенням.
4. Відділ використовує у своїй роботі печатки та штампи відповідно до Положення «Про печатки та штампи у виконавчих органах Глухівської міської ради та порядок їх застосування».

ІІ. ЗАВДАННЯ ТА ФУНКЦІЇ ВІДДІЛУ
1. Основними завданнями відділу є:
1.1. Організація та здійснення заходів щодо забезпечення ефективної реалізації правового забезпечення апарату міської ради та її виконавчого комітету, суспільно-політичної ситуації у місті Глухові, правоохоронної та оборонно-мобілізаційної роботи.
1.2. Забезпечення системного аналізу процесів у сфері суспільно-політичних відносин, створення умов для удосконалення співпраці міської ради та її виконавчих органів з місцевими громадськими організаціями, структурними утвореннями політичних партій, органами самоорганізації населення, засобами масової інформації, правоохоронними органами та сприяння суспільно-політичній стабільності та громадянському порозумінню на території міста.
1.3. Сприяння процесам утвердження та розвитку цінностей громадянського суспільства, принципів гласності та прозорості у роботі органів місцевого самоврядування, впровадження нових методів і форм інформування населення, забезпечення права членів територіальної громади на інформацію, впровадження у сферу громадських відносин принципів законності, правопорядку.
1.4. Здійснення інформаційно - правового забезпечення діяльності апарату міської ради та її виконавчого комітету.
1.5. Забезпечення дотримання законності в діяльності апарату міської ради та її виконавчого комітету.
1.6. Вдосконалення форм і методів залучення громадян до вирішення питань територіальної громади.
1.7. Забезпечення виконання законодавства з питань, оборонної, мобілізаційної роботи.
1.8. Забезпечення виконання вимог законодавства щодо доступу до публічної інформації в межах повноважень відділу.
1.9. Забезпечення реалізації інформаційної політики в місті за такими напрямками: забезпечення відкритості та прозорості діяльності міської ради та її виконавчого комітету, забезпечення взаємодії міського голови, міської ради та її виконавчого комітету із засобами масової інформації.
1.10. Висвітлення діяльності органів місцевого самоврядування, інформування населення про основні напрямки роботи виконавчих органів міської ради.
1.11. Реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення від надзвичайних ситуацій, виконання заходів щодо запобігання цим ситуаціям та реагування на них, ліквідацію їх наслідків.
1.12. Координація діяльності міської ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи запобігання надзвичайним ситуаціям.
1.13. Розроблення і реалізація заходів щодо підвищення готовності органів управління і сил цивільного захисту до дій за призначенням у мирний час та в особливий період.
1.14. Здійснення інформаційного забезпечення у сфері цивільного захисту, захисту населення міста від надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків.
1.15. Підготовка і перепідготовки особового складу органів управління та сил цивільного захисту, організація навчання населення міста діям в умовах надзвичайних ситуацій.
2.Відділ відповідно до покладених на нього завдань виконує функції:
2.1. Забезпечує взаємодію та координацію роботи міської ради, виконавчого комітету та інших виконавчих органів ради з міськими осередками політичних партій, громадськими організаціями, засобів масової інформації з органами самоорганізації населення, з правоохоронними органами;
2.2. Здійснює правове забезпечення підготовки та проведення засідань виконавчого комітету міської ради, апаратних нарад, інших заходів, що проводяться за участі працівників апарату;
2.3. Організовує та забезпечує контроль за правильним виконанням законодавчих актів, інших нормативно - правових документів апарату міської ради та її виконавчого комітету;
2.4. Організовує роботу з питань: правової освіти, профілактики та боротьби з корупцією і організованою злочинністю, нелегальної міграції, реалізації комплексної програми «Правопорядок»;
2.5. Готує проекти програм, рішень міської ради, виконавчого комітету міської ради, розпоряджень та доручень міського голови, інших службових документів з питань, що відносяться до компетенції відділу;
2.6. Організовує роботу з органами самоорганізації населення, висвітлює їхні проблеми, пропозиції, інші питання перед міським головою, виконавчим комітетом міської ради, міською радою;
2.7. Організовує та проводить разом з відповідними управліннями та відділами міської ради громадські слухання територіальної громади з питань місцевого самоврядування;
2.8. Сприяє виборчим комісіям у здійснені ними повноважень по проведенню на території міської ради виборів Президента України, виборів до Верховної Ради України, місцевих рад, всеукраїнських та місцевих референдумів;
2.9. У межах компетенції відділу оперативно розглядає питання, внесені управліннями, відділами, службами міської ради, органами самоорганізації населення, підприємствами, організаціями, установами розташованими на території міської ради, громадськими організаціями та іншими об’єднаннями громадян, готує для доповіді міському голові проекти відповідних документів або пропозиції про порядок подальшого розгляду і вирішення поставлених питань;
2.10. Готує звіти, інформації, інструктивно-методичні матеріали, матеріали статистичної звітності з питань, що відносяться до компетенції відділу;
2.11. Здійснює політичний моніторинг, аналіз і прогнозування суспільно-політичних процесів на території міської ради;
2.12. Організовує роботу, спрямовану на правильне застосування, неухильне додержання та запобігання невиконанню вимог актів законодавства, інших нормативних актів Глухівської міської ради, виконавчого комітету, структурними підрозділами та посадовими особами апарату міської ради та її виконавчого комітету під час виконання покладених на них завдань та функціональних обов’язків, власних та делегованих повноважень;
2.14. Забезпечує діяльність адміністративної комісії та громадської ради, координаційно - методичної ради з правової освіти населення;
2.15. Забезпечує виконання делегованих повноважень згідно Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»: ст.35 (пункт б, підпункт 2);ст. 36 (пункти 6,8 ); ст. 38 (частина 1, пункт б, підпункти 1, 3, 4, 7; частини 2, пункти 2,3 ; частина 3);
2.16. Забезпечує підготовку та проведення семінарів, нарад, "круглих столів", інших заходів з питань, що відносяться до компетенції відділу;
2.17. Надає засобам масової інформації матеріали і офіційні новини про діяльність міської ради, її виконавчого комітету та про важливі події, що відбуваються в місті.
2.18. Координує діяльність відділів, управлінь, служб щодо організації інформаційної роботи з наповнення та функціонування офіційного веб – сайту міської ради.
2.19. Забезпечує організацію цивільного захисту на території міста.
2.20. Забезпечує реалізацію вимог техногенної та пожежної безпеки на міських суб’єктах господарювання, які можуть створити реальну загрозу виникнення аварії.
2.21. Розробляє та забезпечує реалізацію програм та планів заходів у сфері цивільного захист, зокрема спрямованих на захист населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню.
2.22. Подає міському голові, управлінню з питань надзвичайних ситуацій обласної державної адміністрації пропозиції до проектів програм і прогнозів щодо удосконалення системи цивільного захисту, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідацію їх наслідків, контролює виконання затверджених програм.
2.23. Здійснює контроль за діяльністю комунальних аварійно-рятувальних служб цивільного захисту, готовністю їх до дій за призначенням.
2.24. Здійснює контроль за підтриманням у постійній готовності місцевої системи централізованого оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій, проведення її модернізації та забезпечення функціонування.
2.25. Організовує роботи з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на території міста, а також радіаційного, хімічного, біологічного, медичного захисту населення та інженерного захисту території міста від наслідків таких ситуацій, організовує роботи, пов’язані з ліквідацією надзвичайних ситуацій, контролює, у межах своєї компетенції, готовність органів управління і сил цивільного захисту до дій за призначенням.
2.26. Розробляє заходи щодо проведення тимчасового відселення та евакуації населення із зон надзвичайних ситуацій, можливих бойових дій в особливий період.
2.27. Розробляє та здійснює заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання міста в особливий період.
2.28. Готує пропозиції щодо віднесення міських суб’єктів господарювання до категорій цивільного захисту відповідно до основних показників.
2.29. Організовує створення і використання матеріальних резервів для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, у порядку, встановленому законодавством, забезпечує контроль за накопиченням, збереженням та цільовим використанням матеріально-технічних резервів, призначених для ліквідації надзвичайних ситуацій та їх наслідків.
2.30. Організовує та контролює завчасне накопичення і підтримання у постійній готовності засобів індивідуального захисту для населення, яке; проживає у прогнозованих зонах хімічного забруднення, а також приладі дозиметричного і хімічного контролю та розвідки.
2.31. Взаємодіє з місцевим підрозділом Державної служби України з надзвичайних ситуацій, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, щодо виконання завдань цивільного захисту.
2.32. Подає виконавчому комітету міської ради пропозиції щодо включення до проекту бюджету міста витрат на розвиток та функціонувань: міської ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру, контролює цільове використання виділених бюджетних коштів.
2.33. Визначає, у межах своєї компетенції, рівень надзвичайної ситуації, забезпечує оперативне і повне інформування міського голови, управління з питань надзвичайних ситуацій облдержадміністрації про загрозу або виникнення надзвичайної ситуації та про хід її ліквідації.
2.34. Відповідно до законодавства здійснює нагляд і контроль за виконанням вимог техногенної безпеки, заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків, станом готовності сил і засобів цивільного захисту до проведення рятувальних та інших невідкладних робіт у разі виникнення надзвичайної ситуації на території міста.
2.37. Координує діяльність служб цивільного захисту підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і підпорядкування щодо пошуку та рятування людей, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.
2.38. За розпорядженням міського голови забезпечує оповіщення населення про загрозу та виникнення надзвичайної ситуації, контролює належне функціонування територіальних і об’єктових систем оповіщення.
2.39. Розробляє, разом із зацікавленими організаціями, прогнози ймовірності виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, здійснює районування території міста за наявністю потенційно небезпечних об’єктів, виробництв та загрози виникнення стихійного лиха, визначає і контролює показники ризику на об’єктах господарювання.
2.40. Організовує в установленому порядку забезпечення життєдіяльності постраждалих від надзвичайних ситуацій, а також під час ведення воєнних (бойових) дій або внаслідок таких дій.
2.41. Під час проведення пошуково-рятувальних робіт та робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій сприяє застосуванню за призначенням спеціалізованих формувань цивільного захисту.
2.42. Організовує в установленому порядку фінансове, матеріально-технічне забезпечення діяльності міської ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру.
2.43. Розробляє, погоджує або затверджує плани дій з цивільного захисту та заходів щодо запобігання виникненню і ліквідації можливих надзвичайних ситуацій та їх наслідків, які є обов’язковими до виконання.
2.44. Організовує роботу міської комісій з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, а в разі виникнення надзвичайних ситуацій - спеціальної комісій з її ліквідації, забезпечує їх функціонування.
2.45. Організовує та контролює навчання з питань цивільного захисту посадових осіб органів місцевого самоврядування та суб’єктів господарювання комунальної власності, здійснення підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях.
2.45. Організовує виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту, визначає їх потребу.
2.46. Планує та організовує роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення міста.
2.47. Надає пропозиції міському голові про подальше використання захисних споруд цивільного захисту комунальної власності у разі банкрутства (ліквідації) суб’єкта господарювання, на балансі якого вона перебуває, та безхазяйних захисних споруд.
2.48. Організовує облік фонду міських захисних споруд цивільного захисту.
2.49. Здійснює контроль за утриманням та станом готовності міських захисних споруд цивільного захисту.
2.50. Організація проведення в місті технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту, виключення їх за погодженням з центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, з фонду захисних споруд цивільного захисту.
2.51. Контролює проведення заходів, спрямованих на поліпшення техногенної та пожежної безпеки суб’єктів господарювання комунальної форми власності.
2.52. Організовує в установленому порядку проведення навчань, тренувань із цивільного захисту, у тому числі підготовку учнів у загальноосвітніх, професійно-технічних та інших навчальних закладів міста.
2.53. Організовує та здійснює через засоби масової інформації інформування про дотримання вимог законодавства з питань цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, заходів, які вживаються органами виконавчої влади для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, іншої інформації, яка пов’язана з пропагандою питань запобігання надзвичайним ситуаціям.
2.54. Забезпечує ведення діловодства відділу відповідно до нормативних вимог та номенклатури справ відділу;
2.55. Організовує висвітлення діяльності відділу у засобах масової інформації та на офіційному сайт міської ради.

III. ПРАВА ВІДДІЛУ:
1. Отримувати у встановленому порядку від посадових осіб органів місцевого самоврядування документи, інформаційні матеріали та пояснення, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
2. Брати участь у засіданнях дорадчих органів міської ради, нарадах, які проводяться, у разі розгляду на них питань, які відносяться до компетенції відділу.
3. Скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до компетенції відділу.
4. Залучати спеціалістів інших виконавчих органів, підприємств, установ та організацій, об'єднань громадян (за погодженням з їх керівниками) до розгляду питань, що належать до компетенції відділу.
5. Розглядати відповідно до чинного законодавства звернення громадян з питань, що належать до компетенції відділу.
6. Проводити юридичну експертизу проектів рішень міської ради, виконавчого комітету, розпоряджень та доручень міського голови, інших документів, що стосуються апарату міської ради та її виконавчого комітету, та вимагати від розробників приведення у відповідність до законодавства цих документів, якщо вони подані з порушенням вимог чинного законодавства.
7. Виносити на розгляд міської ради, виконавчого комітету, питання, що відносяться до компетенції відділу.
8. Вносити пропозиції щодо удосконалення роботи відділу.
9. На начальника та працівників відділу поширюються основні права посадових осіб органів місцевого самоврядування, передбачені Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування», іншими нормативними актами.

ІV. ВЗАЄМОВІДНОСИНИ (СЛУЖБОВІ ЗВ’ЯЗКИ)
1. Під час реалізації повноважень, відділ взаємодіє з:
постійними комісіями міської ради, апаратом міської ради та її виконавчого комітету, управліннями, відділами та службами міської ради, установами та організаціями розташованими на території міської ради, відповідними підрозділами місцевих органів виконавчої влади, правоохоронними органами, засобами масової інформації, органами самоорганізації населення, громадськими організаціями, міськими осередками політичних партій, іншими об'єднаннями громадян, громадянами.
2. На час відсутності працівника відділу, його обов’язки виконує інший працівник, згідно взаємозаміни, зазначеної у посадових інструкціях.

V. СТРУКТУРА ТА УПРАВЛІННЯ СТРУКТУРНИМ ПІДРОЗДІЛОМ
1. Положення про відділ з питань інформаційної політики та правоохоронної діяльності Глухівської міської ради, його чисельність затверджуються міською радою за поданням міського голови.
2. Відділ утворюється у складі посадових осіб місцевого самоврядування: начальник відділу, головний спеціаліст відділу, начальник сектору з питань інформаційної політики, головний спеціаліст сектору з питань інформаційної політики, начальник сектору з питань надзвичайних ситуацій, цивільного захисту та мобілізаційної роботи, головний спеціаліст сектору з питань надзвичайних ситуацій, цивільного захисту та мобілізаційної роботи.
3. Відділ очолює начальник відділу, який призначається на посаду та звільняється міським головою відповідно до чинного законодавства.
На посаду начальника відділу призначається особа, яка має вищу юридичну освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста, магістра та відповідає вимогам, встановленим Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування».
Обов’язки начальника відділу визначаються посадовою інструкцією, яка затверджується розпорядженням міського голови.
4. Начальник відділу у межах своїх повноважень:
4.1. Організовує роботу відділу і несе персональну відповідальність за виконання покладених на відділ завдань. Розподіляє обов’язки між працівниками, очолює та контролю їх роботу.
4.2. Планує роботу відділу, керуючись планом роботи виконавчого комітету міської ради, контролює вчасне і якісне виконання заходів, передбачених планами роботи.
4.3. Систематично контролює виконання розпоряджень і доручень міського голови, рішень виконавчого комітету, забезпечує ведення контрольних справ з питань, що відносяться до компетенції відділу.
4.4. Вносить на розгляд міському голові пропозиції щодо штату відділу, подання про заохочення і накладання на працівників стягнень.
4.5. Розробляє та подає на погодження керуючому справами виконавчого комітету міської ради посадові інструкції працівників відділу, розподіляє обов’язки між працівниками відділу, не охоплені посадовими інструкціями, та контролює їх виконання, забезпечує дотримання правил внутрішнього розпорядку, трудової дисципліни, інструкцій з охорони праці.
4.6. Узагальнює в межах наданої компетенції практику застосування норм законодавства.
4.7. Представляє відділ у державних і громадських організаціях з питань пов’язаних з діяльністю відділу.
4.8. Представляє інтереси та веде справи від імені Глухівської міської ради, виконавчого комітету Глухівської міської ради, Глухівського міського голови, секретаря Глухівської міської ради згідно довіреності в усіх установах, підприємствах, організаціях, в тому числі в органах державної виконавчої служби, органах державної реєстрації, органах нотаріату, національної поліції в адміністративних та кримінальних провадженнях, служби безпеки України, прокуратури, а також в судах всіх юрисдикцій з усіма правами, передбаченими законодавством.
4.9. Організовує роботу по підбору та формуванню кадрового резерву відділу, створює умови для професійного росту, підвищення кваліфікації працівників відділу.
4.10. Виконує інші повноваження згідно посадової інструкції.
5. Спеціалісти відділу:
5.1. Спеціалісти відділу призначаються на посади та звільняються з посади міським головою в установленному законодавством порядку.
5.2. На спеціалістів відділу поширюється дія Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування».
6. Обов’язки спеціалістів відділу визначаються посадовими інструкціями, які погоджуються керуючим справами виконавчого комітету міської ради за поданням начальнику відділу та затверджуються розпорядженням міського голови.

VІ. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ВІДДІЛУ
1. Начальник та спеціалісти відділу несуть відповідальність за свою діяльність згідно чинного законодавства.
2. Начальник відділу несе персональну відповідальність перед міським головою за виконання покладених на відділ завдань і функцій.
3. Начальник та спеціалісти відділу несуть особисту відповідальність за:
1). невиконання або неналежне виконання посадових обов’язків;
2). бездіяльність або невикористання наданих їм прав;
3). несвоєчасне або неналежне оформлення і складання документів;
4). недостовірність даних у документації, яку ведуть;
5). порушення правил внутрішнього розпорядку та трудової дисципліни;
6). порушення етики поведінки посадової особи місцевого самоврядування та обмежень, пов’язаних з прийняттям на службу в органи місцевого самоврядування та її проходженням;
7). невиконання вимог Законів України «Про місцеве самоврядування в України», «Про службу в органах місцевого самоврядування».

VІІ. ФІНАНСОВЕ ТА МАТЕРІАЛЬНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВІДДІЛУ
Відділ утримуються за рахунок коштів бюджету міської ради.

VІІІ. РЕОРГАНІЗАЦІЯ ВІДДІЛУ
Реорганізація відділу здійснюється за рішенням міської ради відповідно до чинного законодавства або за рішенням суду.

 

gerb sayt2024 © Всі права захищено.
Глухівська міська рада Сумської області