Протокол розширеного засідання Громадської ради при виконавчому комітеті Глухівської міської ради

м. Глухів          «11» лютого 2019 року               час проведення 16:00

На засіданні присутні:

Троценко Володимир          від ГО «Наше місто»

Андрійович

Рубан Олексій                         від ГО « Глухівська спілка юристів»

Михайлович

Глущенко Ніна                         від ГО «Організаційний комітет Конституційної

Івановна                                                  Асамблеї»

Бабкіна Олена                         від ГО «Військово-патріотичний рух «Джура»

Григорівна

Дещенко Ніна                          від ГО «Глухівська організація інвалідів та ліквіда

Сергіївна                                               торів Чорнобильської катастрофи»

Покорна Ніна                            від ГО «Центр активних глухівчан»

Івановна

Фетищенко Любов                  від ГО «Первинна профспілкова організація

Володимирівна                             суб’єктів  підприємницької діяльності міста

                                                               Глухів»

Чуга Сергій                                 від ГО «Спілка пасічників Сумської області»

Миколайович

Кримов Леонід                        від ЗМІ «Кур’єр + ТРК Глухів»

Васильович

Маринченко Ігор                     від ГО «За Наш Рідний Край»

Олексійович

Хлонь Сергій                               від ГО «Ветеранів Афганістанум.Глухова Миколайович                               (воїнів інтернаціоналістів)

Присутні  11 з 12 членів інститутів громадського суспільства

Відсутні:

  •  Михайленко Сергій Григорович – ГО «Парафія Святителя Дмитрія Ростовського Сумської Єпархії Української православної церкви київського патріархату»

На засіданні Громадської ради присутні запрошені:

Депутати Глухівської міської ради.

Голова Глухівської міської ради  - Терещенко М.П.

Секретар Глухівської міської ради - Демішева О.М.

Керуюча справами міськвиконкому - Гаврильченко О.О.

в.о. Головного лікаря  ЦРЛ - Кіяшко А.І.

Голови квартальних та будинкових комітетів, громадськість міста.

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

1.Питання реформування охорони здоров’я в м. Глухові.

Голосуємо за порядок денний

ГОЛОСУВАЛИ:

«ЗА» - 11    «Проти» - 0    «Утримався» - 0

  1. СЛУХАЛИ:

Троценко В.А.  Розпорядженням КМУ від 16.01.2019 року №17-р в Сумській області затверджено 6 госпітальних округів. Одним із них є Глухівський госпітальний округ, до складу якого відносяться заклади, розміщені на території:  м. Глухова та Глухівського, Путивльського і Кролевецького районів.

Метою створення госпітальних округів є сприяння організації та функціонуванню мережі закладів охорони здоров’я у спосіб, що дозволить забезпечити якість і своєчасність надання вторинної (спеціалізованої) та екстреної медичної допомоги населенню, ефективне використання бюджетних коштів.

Згідно з положенням про госпітальні округи - до складу госпітального округу входять не менше однієї багатопрофільної лікарні інтенсивного лікування першого та/або другого рівня (далі – БЛІЛ першого та другого рівнів) та інші заклади охорони здоров’я, які надають вторинну (спеціалізовану) та екстрену медичну допомогу, у зоні обслуговування госпітального округу.

Для визначення проблемних питань, координації дій, розробки пропозицій та рекомендацій щодо реалізації на рівні госпітального округу державної політики у сфері охорони здоров’я, а також щодо організації надання медичної допомоги в госпітальному окрузі створюється Госпітальна рада.

Джерелом фінансування розвитку госпітального округу відповідно до затвердженого Плану розвитку можуть бути: місцеві бюджети територіальних громад, недержавні інвестиції, спонсорські та благодійні внески, кошти міжнародної допомоги та інші джерела, не заборонені законодавством України.

З  01.01.2018 року набув чинності Закон України Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення. Цей Закон визначає державні фінансові гарантії надання необхідних пацієнтам послуг з медичного обслуговування (медичних послуг) та лікарських засобів належної якості за рахунок коштів Державного бюджету України за програмою медичних гарантій.

 Для реалізації цього закону створена Національна служба здоров'я України (НСЗУ) - новий орган, який керуватиме фінансовою системою медицини в Україні. НСЗУ - є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення. На першому етапі реформи через Нацслужбу держава буде фінансувати роботу сімейних лікарів, терапевтів і педіатрів. Надалі вся система медицини буде оплачуватися через Нацслужбу здоров'я. Фактично створений орган керуватиме всією системою фінансування медицини в Україні.

Укласти договір з НСЗУ можуть, як комунальні, так і приватні медичні заклади. Для того, аби почати співпрацювати за договором з НСЗУ, медичний заклад повинен: 

  • автономізуватися (обов’язкова умова для державних закладів); 
  • приєднатися до Електронної системи охорони здоров’я; 
  • мати необхідне оснащення; 
  • подати заяву до НСЗУ;   
  • підписати договір. 

Зараз проходить  процес автономізації медзакладів – перетворення медичних закладів у комунальні некомерційні підприємства. У такому статусі вони зможуть укласти договори з Національною службою здоров’я України та отримувати пряме фінансування за надані послуги з Державного бюджету. 

Співпраця з Національною службою здоров’я відкриває закладам нові можливості для розвитку. Трансформація системи охорони здоров’я в цілому повертає її обличчям до людей. Лікарі отримують гідну оплату праці, пацієнти – якісні послуги, сервіс та піклування. 

Перетворення закладів охорони здоров’я (ЗОЗ) у комунальні некомерційні підприємства сприяє збільшенню господарської та фінансової автономії (самостійності) та управлінської гнучкості комунальних закладів охорони здоров’я, формуванню у них стимулів для поліпшення якості медичного обслуговування населення і водночас підвищення економічної ефективності використання активів.

Тому перетворення ЦРЛ у комунальне некомерційне підприємство – це першочергове питання в реформуванні охорони здоров’я в міста Глухові. 

ВИСТУПИЛИ:

 Кіяшко А. І.  Щоб перетворити ЦРЛ у комунальне некомерційне підприємство потрібно пройти 17 етапів за 4-6 місяців. Без перетворення ми не зможемо заключити договір з Національною службою здоров’я і отримати відповідно кошти. Якщо ми будемо бездіяти, то нас з задоволенням поглине Шосткинський госпітальний округ. Все залежить від влади, нам потрібно щоб проголосували депутати і прийняли рішення про перетворення ЦРЛ у комунальне некомерційне підприємство. А оскільки порозуміння між головами фракцій і депутатами немає, то це дуже складне питання.

Запитання до виступаючого:

1.Кому буде належати некомерційне комунальне підприємство «Глухівська міська лікарня»?

- якщо «комунальне» то однозначно місту. Перетворені комунальні підприємства не можуть бути приватизовані, оскільки норми Основ встановлюють пряму заборону на такі дії.

2.Скільки часу для створення цього підприємства?

- передбачено 4 - 6 місяців, чим швидше буде створене комунальне підприємство, тим швидше буде заключний договір з Національною службою здоров’я

Більше запитань до виступаючого не поступило.

Слово для виступу надається М.Терещенко.

Терещенко М. подякував присутнім за небайдужість до вирішення даного питання і наголосив на тому, щоб всі глухівчани зрозуміли актуальність даного питання, так як отримання медичних послуг, які нам гарантує створення госпітального округу нам необхідні щодня. Дане питання уже двічі ставилось перед депутатами міської ради, але вони за нього так і не голосували. Наданий час в залі присутні тільки 4 депутати, це свідчить про політичну гру депутатів, а не про вирішення нагальних питань від яких залежить життя мешканців міста. Потрібна позачергова сесія, це рішення дуже важливе, і якщо ми його не вирішімо то в нас може і не бути госпітального округу. На сесію повинно виноситися тільки одне питання.

Запитань до виступаючого не надійшло.

Демішева О. М. – секретар міської ради наголосила, для того щоб до 1 липня завершити процедуру перейменування підприємства все потрібно робити дуже швидко. Фінансування лікарні після закінчення терміну перетворення в комунальний заклад залишиться під питанням, місцевий бюджет не зможе її далі фінансувати. Зараз в міській раді зареєстровано 24 депутати, а потрібно 18 голосів, щоб почалась процедура перейменування лікарні. Прошу, щоб ви,як громадськість міста  змусили їх прийти на сесію всього по одному питанню. 

Запитання до виступаючої:

1.Хто фінансує лікарню?

- Більшу частину фінансування покладено на бюджет міста. Як би лікарня   дофінансовувалася громадами району відповідно до кількості населення, то міському бюджету було б легше. 

Більше запитань до виступаючої не надійшло.

Троценко В.А. – нам потрібно відкинути політику і розглянути на сесії міської ради тільки одне питання що стосується всіх жителів міста – про перетворення ЦРЛ у комунальне некомерційне підприємство.

Які будуть пропозиції щодо прийняття рішення?

Поступила пропозиція від Фетищенко Л. В. 

Пропоную: Міському голові винести на розгляд позачергової сесії питання щодо перетворення ЦРЛ у комунальне некомерційне підприємство «Глухівська міська лікарня». Це питання розглянути як невідкладне.

Інших пропозицій не надійшло. 

ГОЛОСУВАЛИ:

«ЗА» - 11        «Проти» - 0        «Утримався» -0

ПОСТАНОВИЛИ: 

Міському голові винести на розгляд позачергової сесії питання щодо перетворення ЦРЛ у комунальне некомерційне підприємство «Глухівська міська лікарня». Це питання розглянути як невідкладне.

Дякую, присутнім за небайдужість у вирішенні даного питання, на цьому розгляд даного питання закінчено.

Голова Громадської ради                                                                В.А.Троценко

Секретар                                                                                             Н.С.Дещенко   

gerb sayt2024 © Всі права захищено.
Глухівська міська рада Сумської області