ПОДАТКОВА ІНФОРМАЦІЯ (10.08.2017)

Увага! Гаряча лінія!

11 серпня  2017  року  з  11  до  12  години проводитиметься  сеанс  телефонного  зв’язку „гаряча  лінія” на  тему:  „Функціонування системи управління ризиками при адмініструванні ПДВ” за участю начальника  відділу камеральних перевірок податкової звітності території обслуговування Шосткинської ОДПІ управління податків і зборів з юридичних осіб Головного управління ДФС у Сумській області Околіти В.І. Контактний  телефон  (05449) 2-39-64.

 Податкова міліція Сумщини викрила фальсифікаторів алкоголю, які продавали його по всій Україні через мережу інтернет-магазинів

Працівниками податкової міліції ГУ ДФС у Сумській області під процесуальним керівництвом прокуратури Сумської області проведено широкомасштабну операцію з припинення діяльністі організованої злочинної групи, якою  контролювалась діяльність трьох підпільних цехів з виготовлення фальсифікованого алкоголю, а також його реалізації через Інтернет-сайти.

Зловмисники закуповували сировину (спирт етиловий) через посередників на території Республіки Білорусь, яка в подальшому переміщувалася до України контрабандним шляхом поза митним контролем. Аналогічним шляхом також здійснювалась купівля та транспортування до України елітного алкоголю відомих світових брендів.

Незаконне виробництво алкогольної продукції здійснювалось у антисанітарних умовах  шляхом змішування спирту з водою та додаванням есенцій із застосуванням обладнання, що забезпечує масове виробництво у промислових масштабах.

Замасковані незаконні виробництва, а також офіси та склади, що обслуговали їх діяльність, були розміщені на території Києва та Київської області.

Лікеро-горілчаний фальсифікат продавався через Інтернет-магазини, а для доставки продукції використовувалася «Нова пошта» та «Делівері».

На підставі ухвал Ковпаківського районного суду м. Суми оперативними та слідчими працівниками податкової міліції Головного управління ДФС у Сумській області 3 серпня 2017 року проведено ряд обшуків за місцями незаконного виготовлення, зберігання підакцизних товарів, у офісних та складських приміщеннях та  транспортних засобах.

– За результатами проведених слідчих дій виявлено та вилучено близько 61,3 тонни сировини, незаконно виготовленого алкогольного фальсифікату, елітної лікеро-горілчаної продукції за самими скромними підрахунками вартістю понад 15 млн. гривень, – говорить Олексій Мазуренко, начальник ГУ ДФС у Сумській області, – А також вилучено обладнання, що забезпечувало масове виробництво, вартістю близько 3 млн. гривень. Загальна сума вилучених товарно-матеріальних цінностей складає за попередніми підрахунками понад 18 млн.гривень.

Злочин виявлений в рамках розслідування кримінального провадження кваліфікованого за  ч.2, ч.3 ст. 204 та ч.1 ст.199 Кримінального кодексу України.  Досудове слідство у кримінальному провадженні триває.

 

Місія МВФ представила свої рекомендації до плану реформ ДФС

Рекомендації до плану впровадження реформ Державної фіскальної служби України передали 1 серпня експерти Департаменту з податково-бюджетних питань Міжнародного валютного фонду в.о. Голови ДФС Мирославу Продану. Рекомендації були складені за результатами роботи місії, яка тривала в ДФС з 19 липня по 1 серпня поточного року.

У документі, зокрема, визначено масштабність реформ, результати, яких вони покликані досягти, ризики виконання та можливі шляхи управління ризиками тощо. Також складено дорожню карту заходів, які потрібно здійснити для досягнення цих цілей.

«Ми вдячні представникам місії МВФ за проведену роботу. Впевнений, що зроблений міжнародними експертами детальний і ґрунтовний аналіз тих реформ, які зараз тривають в фіскальній службі, дозволить нам більш ефективно та скоординовано працювати у цьому напрямі», – підкреслив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.

Так, місією МВФ визначено, що перегляд бізнес-процесів та ІТ-сервісів ДФС, реорганізація центрального апарату фіскальної служби на основі функціонального принципу має стати тим підґрунтям, яке дозволить провести масштабні реформи всередині служби, а також стати партнером для платників і бізнесу. Звичайно, розпочинати цей процес необхідно з належних змін у законодавстві після узгодження позицій між урядом та парламентом.

У свою чергу, Мирослав Продан запевнив представників місії у готовності ДФС взяти активну участь у впроваджені визначених заходів

Він також наголосив, що має чітке бачення моделі майбутньої фіскальної служби та усвідомлення всіх необхідних процесів для створення сприятливого бізнес-клімату. Головним у досягненні цих цілей є об’єднання в єдиний механізм усіх зацікавлених сторін і рекомендації МВФ стануть в нагоді у цій роботі.

Учасники зустрічі домовилися про відпрацювання проекту звіту для його доповнення пропозиціями української сторони, коментарями щодо окремих пунктів та затвердження кінцевого варіанту документу протягом місяця.

Звітність підписується тими електронними ключами, які вказані у договорі про визнання електронних документів

Чи має право платник податків направити до податкової інспекції Повідомлення із сертифікатами осіб, отриманими в іншому АЦСК (до спливу строку їх чинності), ніж той АЦСК, ключами якого був підписаний договір про визнання електронних документів?

Платник податків до спливу строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів, якими був підписаний Договір про визнання електронних документів, має право шляхом надання Повідомлення «Про надання інформації щодо електронного цифрового підпису» (за кодом J(F)1391102) подати до контролюючого органу нові посилені сертифікати ЕЦП, отримані в іншому АЦСК. У такому випадку Договір вважається пролонгованим до закінчення строку чинності нових посилених сертифікатів ключів.

Своєю чергою, раніше імпортовані сертифікати ЕЦП (у т.ч. якщо не сплив строк їх дії) закриваються, тобто платник податку має право користуватись одним сертифікатом ЕЦП, отриманим у будь-якому АЦСК. У випадку відхилення Повідомлення органом ДФС висилається квитанція із зазначенням причини відмови.

Податок на доходи фізичних осіб з підприємців, що знаходяться на лінії зіткнення, не потрібно утримувати

З 1 січня 2017 року відсутній обов’язок суб’єктів господарювання та/або самозайнятих осіб, які нараховують (виплачують) дохід від підприємницької діяльності, утримувати податок на доходи з фізичних осіб — підприємців, місцезнаходженням або місцем проживання яких є територія населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення.

З 15 квітня 2017 р. набув чинності Закон України від 23.03.2017 р. № 1989-VII. Його положення застосовуються до податкових періодів, починаючи з 01.01.2017 р.

Тож, якщо в період із 01.01.2017 р. до 15.04.2017 р. податковим агентом було утримано податок із доходів від провадження підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця, місцезнаходження або місце проживання якого є територія населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, така фізична особа — підприємець має право звернутися до податкового агента стосовно перерахунку сум нарахованого (утриманого) податку на доходи фізичних осіб.

Водночас ця норма не може застосовуватися до правовідносин, що виникли у 2016 році, у зв’язку з відсутністю до 01.01.2017 р.  у Податковому кодексі України норм щодо особливостей оподаткування доходів фізичних осіб — підприємців, місцезнаходженням або місцем проживання яких є тимчасово окупована територія та/або територія населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення.

Як отримати Довідку про подану декларацію про майновий стан і доходи

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області інформує, що наказом Мінфіну від 13.06.2017 №568 затверджена форма довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи (про сплату або відсутність податкових зобов'язань) та Порядок оформлення і видачі цієї довідки. Наказ зареєстрований в Мін’юсті 10.07.2017р. за № 839/30707.

Звертаємо увагу, що Довідка відповідно до затвердженого Порядку видається безоплатно на підставі поданої декларації про майновий стан і доходи та за умови подання заяви про видачу такої Довідки.

Нагадаємо, що заява та податкова декларація подаються платником податків (уповноваженим представником) до контролюючого органу за місцем податкового обліку. Окрім того, в заяві обов’язково зазначаються посилання

на відповідний пункт Податкового кодексу, яким передбачено видачу довідки органами ДФС, та найменування підприємства (установи, організації), до якого (якої) вона має надаватися.

Заяву про видачу довідки за вибором платника податку може бути подано засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та ЕЦП.

Додамо, що Довідка видається контролюючими органами за місцем податкового обліку платника у паперовому вигляді та/або у електронній формі. Для осіб, які звертаються відповідно до п.179.12 ПКУ, термін видачі складає 10 календарних днів з дати отримання заяви, а для громадян - резидентів, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання та які звернулися відповідно до п. 179.3 ПКУ, - протягом 30 календарних днів після надходження податкової декларації та сплати належної суми податку. Щодо декларації для отримання Довідки для останньої категорії платників, її потрібно подати до органів ДФС не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду.

Інформація про повноту сплати або про відсутність податкових зобов'язань за даними поданої податкової декларації зазначається у Довідці станом на момент її формування.

Для резидентів, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, Довідка дійсна протягом 60 календарних днів з дати її видачі за наявності документа, що посвідчує особу.

Щодо самої Довідки, варто звернути увагу, що на відміну від попередньої форми, нова Довідка містить стрічки щодо доходів, які не включаються до загального річного оподатковуваного доходу та загальну суму податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору до сплати, які визначає сам платник у поданій ним декларації.

Довідково повідомляємо, що нова форма Довідки та Порядок її оформлення та видачі діють з 28 липня поточного року (з моменту їх офіційного опублікування), а попередній наказ Міністерства доходів і зборів України від 11.12.2013 року № 795 "Про затвердження форми довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи (про сплату податку на доходи фізичних осіб та про відсутність податкових зобов'язань з такого податку) та Порядку її заповнення" втратив чинність.

Про звітування неприбуткових установ

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області нагадує про те, що наказом Міністерства фінансів України від 28.04.2017.№469 викладено у новій редакції форму Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організацій (далі - Звіт). Нова форма Звіту передбачає лише два звітні податкові періоди: рік та місяць. Річний період - для неприбуткових  організацій, які відповідають вимогам пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу та внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій. Місячний звітний період - для неприбуткових підприємств, які порушили вимоги вищевказаного пункту. Звіт у такому випадку подається за період з початку року (або з початку визнання організації неприбутковою в установленному порядку, якщо таке визнання відбулося пізніше) по останній день місяця, в якому вчинено таке порушення. ДФС України у листі від 19.07.2017р. №19001/7/99-99-15-02-01-17 у разі недотримання неприбутковою організацією вимог підпункту 133.4.3 пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу рекомендує подавати Звіт за оновленою формою починаючи зі звітного періоду - липень 2017 року у строк, визначений для місячного податкового звітного періоду.

Платники ПДВ, які прийняли рішення про перехід на єдиний податок без сплати ПДВ, можуть подати заяву про анулювання реєстрації платника ПДВ одночасно із заявою про застосування спрощеної системи оподаткування

Платник єдиного податку може самостійно перейти на сплату єдиного податку, встановленого для інших груп платників єдиного податку, шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу.

У платника єдиного податку третьої групи, який є платником ПДВ, анулюється реєстрація ПДВ, у разі обрання ним першої або другої групи чи ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка включає ПДВ до складу єдиного податку.

Анулювання реєстрації платника ПДВ проводиться шляхом виключення з реєстру платників ПДВ у разі якщо, будь-яка особа, зареєстрована як платник податку, реєструється як платник єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати ПДВ.

Для анулювання реєстрації платник ПДВ подає до контролюючого органу за місцем перебування на обліку заяву про анулювання реєстрації платника ПДВ за формою № 3-ПДВ.

Рішення про анулювання реєстрації за заявою платника ПДВ приймається контролюючим органом протягом 10 календарних днів.

Для зручності платники ПДВ, які прийняли рішення про перехід на спрощену систему оподаткування із ставкою, яка не передбачає сплату ПДВ можуть подати заяву про анулювання реєстрації платника ПДВ одночасно із заявою про застосування спрощеної системи оподаткування.

Якщо на підставі заяви суб’єкта господарювання - платника ПДВ, контролюючим органом прийнято рішення про те, що особа з певного звітного періоду переходить на спрощену систему оподаткування, що не передбачає сплату ПДВ, то після внесення відповідного запису до реєстру платників єдиного податку проводиться виключення такого суб’єкта з Реєстру платників ПДВ на підставі поданої ним заяви про анулювання реєстрації останнім днем звітного періоду, що передує переходу на обрані ним умови сплати єдиного податку.

Зазначена норма передбачена 298.1.5 ст. 298 Податкового кодексу України; п. 5.3 та п. 5.4 розд. V «Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість" затвердженого наказом МФУ від 14.11.2014 № 1130.

Чи є систематизований перелік документів для отримання позитивного рішення комісії ДФС, яка розглядає заяви на розблокування ПДВ?

Пунктом 74.2 статті 74 Кодексу запроваджено систему автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування у ЄРПН (далі – СМКОР). Платник податку у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН подає на розгляд комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН або відмову в такій реєстрації (далі – Комісія ДФС) вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, який затверджено наказом Міністерства фінансів України  від 13.06.2017 №567, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року за № 754/30622.

У який черговості розглядаються заяви бізнесу на розблокування ПН?

Платник має право подати документи та пояснення до ДФС протягом 365 календарних днів (п.п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України), з дати виникнення податкового зобов’язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Всі надані платником податків пакети документів (вичерпний перелік яких затверджено наказом Міністерства фінансів України  від 13.06.2017 №567, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року за № 754/30622) опрацьовуються щоденно в порядку отримання документів.

Відповідно до п. 21 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України  від 13.06.2017 №566, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року за № 752/30622, рішення Комісії про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації складається за формою згідно з додатком до цього Порядку. Це рішення підписується, реєструється та надсилається платнику податку на додану вартість у порядку, встановленому статтею 42 розділу ІІ Кодексу, протягом п’яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України.

Чи блокуються ПН, виписані на залишки, невикористані минулого року?

Якщо за результатами автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Моніторинг) визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає умовам, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Критерії), затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 16.06.217 за №753/30621 (далі – наказ), реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податково кодексу України (далі – Кодексу).

З метою уникнення зупинки податкових накладних/розрахунків коригування, які подано на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних та свідчать про постачання (виготовлення) товарів/послуг платником на постійній основі, такий платник відповідно до пункту 3 Критеріїв наказу має право надати інформацію за формою згідно з додатком до цих Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності окремо за кожним видом економічної діяльності (далі – Таблиця даних платника податку).

Моніторинг здійснюватиметься ДФС з урахуванням поданої Таблиці даних платника податку, якщо така таблиця буде врахована комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

gerb sm2017 © Всі права захищено.
Глухівська міська рада Сумської області
mishel
ТЕРЕЩЕНКО МІШЕЛЬ

міський голова

41400 Україна, Сумська обл., м.Глухів, вул.Шевченка 6
Tел.: (05444) 2 21 15
Факс.: (05444) 3 27 56
Email: glhgor@ukr.net