Протокол №6 Громадської ради при виконавчому комітеті Глухівської міської ради

Протокол №6
Громадської ради при виконавчому комітеті Глухівської міської ради.
м. Глухів «06» квітня 2017 року
Час проведення 16:00
На засіданні присутні:
1 Троценко Володимир Андрійович – ГО «Наше місто»
2 Федченко Дмитрій Сергійович – ГО «Глухівська спілка учасників АТО»
3 Негреба Юрій Леонідович – ГО «Військово патріотичний рух Джура»
4 Захарченко Микола Вікторович – ЗМІ «Кур’єр + ТРК Глухів»
5 Понирко Олександр Констянтинович – Глухівський Громадський Дельтапланерний клуб «Авіакомпанія»
6 Фетищенко Любов Володимирівна – Первинна профспілкова організація суб’єктів підприємницької діяльності
7 Михайленко Сергій Григорович – Парафія Дмитрія Ростовського УПЦ КП
8 Глущенко Ніна Іванівна – ГО «Організаційний комітет Конституційної Асамлеї»

Відсутні:
1 Хіро Сергій Іванович – ГФ «Глухівська осаульська сотня Казацтво Запоріжське»
2 Александренко Тамара Павлівна – Благодійна організація «Турбота про літніх в Україні»
3 Хлонь Сергій Миколайович – ГО Ветаранів Афганістану
4 Рубан Олексій Михайлович – ГО «Глухівська спілка юристів»
5 Маринченко Ігор Олексійович – ГО «За Наш Рідний Край»
6 Чуга Сергій Миколайович – «Спілка пасічників в Сумській області»
7 Павловець Ілля Сергійович – ГО «Глухів без корупції»

Присутні 8 з 15 членів Громадської ради.
Засідання правомірне.
Виступили:
Троценко В. А.: Пропоную секретарем зборів обрати Фетищенко Любов Володимирівну
ГОЛОСУВАЛИ:
«За» 8 «Проти» 0 «Утримався» 0
На засідання запрошувались депутати міської ради, представники виконавчої влади, громадськість міста.
На засіданні присутні депутати міської ради:
1.Михайлик Т.В.
2.Громак Л.А.
3.Буйков О.С
4.Буйков С.О
5.Рябуха А.П.
6.Фетищенко В.Ф
Представники виконавчої влади:
1.Васильєва М.І.
ПОРЯДОК ДЕННИЙ:
1. Інформація голови Громадської ради про проведену роботу по виконанню рішення Громадської ради від 10.01.2017 р. протокол №4 з питання: «Про перспективу реалізації стратегії Міністерства освіти по реформуванню освіти в місті Глухові.»
2. Про результати анкетування громадян щодо стану загальної середньої освіти у місті.
3. Про стратегію реформування загальної середньої освіти , розроблену к.п.н,, доцентом ГНПУ ім. О. Довженка Решетняком В. Ф.
4. Про подання виконкому міської ради звернення про внесення у порядок денний наступного засідання міської ради питання розгляду стратегії реформування загальної середньої освіти у місті, розробленої к.п.н., доцентом ГНПУ ім. О. Довженка Решетняком В. Ф.
Голосуємо за порядок денний
ГОЛОСУВАЛИ:
«За» 8 «Проти» 0 «Утримався» 0
Пропонується наступний регламент засідання
- на інформацію голови Громадської ради – 5 хв.
- на інформацію про результати анкетування громадян щодо стану загальної середньої освіти у місті – 15 хв.
- на інформацію про відгуки громадян щодо стану загальної середньої освіти у місті – 15 хв.
- на запитання – 2 хв.
- на відповіді – до 15 хв.
- на обґрунтування стратегії реформування освіти – 15 хв.
Загалом час проведення засідання – до 1,5 год.
Голосуємо за регламент.
ГОЛОСУВАЛИ:
«За» 8 «Проти» 0 «Утримався» 0
1. Інформація голови Громадської ради про проведену роботу по виконанню рішення Громадської ради від 10.01.2017 р. протокол №4 з питання: «Про перспективу реалізації стратегії Міністерства освіти по реформуванню освіти в місті Глухові».
СЛУХАЛИ:
Голову Громадської ради Троценка В.А.:
Громадська рада на своєму засіданні 10 січня 2017 року протокол №4 прийняла рішення, в якому зазначено: Відповідно до пункту 7 «Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2010 р. N 996 ініціювати проведення консультацій з громадськістю з питання «Впровадження стратегії реформування загальної середньої освіти міста Глухова», що повинна включати:
1.Проведення на базі загальноосвітніх шкіл круглих столів за участі батьківської громадськості;
2.Відкритої міської громадської конференції;
3.Електронного громадського обговорення «Стратегії реформування системи загальної середньої освіти міста Глухова», розробленої к.п.н., доц., ГНПУ ім. О. Довженка Решетняком В. Ф.та «Стратегії реформування системи загальної середньої освіти міста Глухова», розробленої міським відділом освіти.
На наше звернення (від 12.01.2017р) отримано листа від міського голови, що розгляд цього питання буде включено до порядку денного чергового засідання виконавчого комітету міської ради (лист виконкому за № 33/03-24 від 25.01.2017 року). На засіданні виконкому, яке відбулось 16.02.2017 р. рішення про громадське обговорення не було прийнято та не організовано органом виконавчої влади, як того вимагає п. 14 Порядку проведення консультацій з громадськістю, затвердженого Постановою КМУ від 3 листопада 2010 р. N 996. Виконком запропонував цю роботу провести Громадській раді самостійно, що було і зроблено. В Громадську раду надійшла пропозиція розглянути стратегію реформування загальної середньої освіти в місті Глухові, розробленої кпн, доцентом ГНПУ ім. О. Довженка Решетняком В. Ф. Інших пропозицій не поступало. На протязі березня місяця, щоп’ятниці, всі бажаючі могли ознайомитись з цією стратегією та задати запитання. Крім цього, фахівцями була розроблена анкета для батьків, затверджена на Громадській раді і проведено опитування серед громадян міста Глухова. Результати цього опитування виносяться на ваш розгляд.
2. Про результати анкетування громадян щодо стану загальної середньої освіти у місті.
ВИСТУПИЛИ:
Решетняк В.Ф., к.п.н., доц., ГНПУ ім. О. Довженка: (Текст у дод.1)
Михайлик Т. В. , депутат міської ради: В анкеті по деяким питанням було запропоновано дати Ваш варіант відповіді та висловити Ваші зауваження з питань які не ввійшли до анкети. Можу зазначити, що таких відповідей було багато, всі анкети є і бажаючі зможуть їх переглянути. Деякі з відповідей процитую: репетиторство це додаткове навантаження на учнів, трата дорогоцінного часу та коштів батьків, навантаження в школі дуже непосильне, діти не завжди встигають виконувати домашні завдання, школа не проводить якісної підготовки до ЗНО, діти зі сльозами ходять до школи, здібності дітей не достатньо розкриваються в школі, благодійні внески потрібно контролювати батьками і багато батьків категорично проти внесків, вибори директора проводити з участю батьків та колективу школи. Хоча анкети були і анонімними, але були конкретні зауваження до керівників шкіл №2 і №6
3. Про стратегію реформування загальної середньої освіти , розроблену кпн, доцентом ГНПУ ім. О. Довженка Решетняком В. Ф.
ВИСТУПИЛИ:
Решетняк В.Ф., к.п.н., доц., ГНПУ ім. О. Довженка (Текст у дод.2)
Обговорення стратегії та відповіді на запитання.
Запитання: Зможе система профільного навчання замінити репетиторство?
Відповідь:Для цього вона і розроблена, але з урахуванням того , що не всі поголовно учні продовжать навчання у старших класах.
4. Про подання виконкому міської ради звернення про внесення у порядок денний наступного засідання міської ради питання розгляду стратегії реформування загальної середньої освіти у місті, розробленої КПН, доцентом ГНПУ ім. О. Довженка Решетняком В. Ф.
Заслухавши інформацію про результати анкетування та обґрунтування стратегії реформування загальної середньої освіти Громадська рада
УХВАЛИЛА:
Направити виконкому міської ради звернення про винесення на наступну сесію міської ради питання розгляду стратегії реформування загальної середньої освіти в місті Глухові, розробленої к.п.н, доцентом ГНПУ ім. О. Довженка Решетняком В. Ф. , з метою розробки пілотного проекту реформування загальної середньої освіти у межах новостворених на території міста та району територіальних громад.
ГОЛОСУВАЛИ:
«За» 8 «Проти» 0 «Утримався» 0

Голова Громадської ради Троценко В. А.
Секретар Фетищенко Л. В.

Додаток 1
Стан загальної середньої освіти в місті Глухові
(оцінка батьків)
Березень – квітень 2017р.
Всього опитано - 485
1.Чи користувались Ви послугами репетиторів ?
Так – 312 (64%)
Ні – 170 (35%)
Ваш варіант – 4 (0,8%)
2. Репетиторство це:
Обовязкова умова підвищення якості освіти – 70(14%)
Додаткове навчальне навантаження на дитину – 107(22%)
Результат низької якості шкільної
освіти – 291(60%)
Ваш варіант – 15(3%)
3. Чи посильне навчальне навантаження отримує дитина в школі?
Так – 163(34%)
Ні – 293(60%)
Ваш варіант – 23(5%)
4. Чи встигає Ваша дитина виконувати домашні завдання?
Так – 196(35%)
Ні – 97(20%)
Не завжди – 211(44%)
Ваш варіант – 5(1%)
5. Чи готує школа до якісного складання ЗНО ?
Так – 78(16%)
Ні – 359(74%)
Ваш варіант – 46(9%)
6. Чи задовольняє Вас якість шкільної освіти?
Так – 81(17%)
Ні – 312(64%)
Не можу визначитись – 85(18%)
7. Чи з задоволенням Ваша дитина відвідує школу?
Так – 162(33%)
Ні – 198(41%)
Не можу визначити – 112(23%)
8. Чи сприяє школа розкриттю задатків Вашої дитини?
Так – 158(32%)
Ні – 280(58%)
Ваш варіант – 40(8%)
9. Як Ви ставитесь до благодійних батьківських внесків?
Підтримую – 104(21%)
Не підтримую – 335(69%)
Ваш варіант – 35(7%)
10. Чи захищена Ваша дитина від психічного і фізичного насильства в школі?
Так – 97(20%)
Ні – 256(53%)
Не можу визначити – 115(24%)
11. Директора школи необхідно ?
Призначати відділом освіти – 113(23%)
Обирати громадою, за участю батьків – 336(69%)
Ваш варіант- 23(5%)

Додаток 2
Стратегія реформування освітньої системи в межах міста Глухова
Розшарування суспільства робить усе менш доступною якісну освіту для все більшої кількості дітей. Бідність переходить у спадщину, і освіта - з її нерівним доступом і поділом на елітні та звичайні школи - стає механізмом відтворення соціальної нерівності.
Елітна школа – забезпечує індивідуальний розвиток особистості.
Одна дитина, один вчитель, індивідуальна програма розвитку.
Людина приходить у світ виконати певну функцію і наповнена для цього всіма необхідними задатками. Завдання освіти – створити умови для їх розкриття.
Г. С. Сковорода
Основою дотримання цих умов є реалізація принципу природовідповідності, що орієнтує на врахування індивідуальних особливостей дитини, в першу чергу її задатків.
Західна модель – прдмети за вибором
Наша модель – поділ навчального плану на інваріантну і варіативну складові
Що відповідає стратегії МОН України:
“Підвищити рівень загальноосвітньої підготовки, перевести навчально-виховний процес на особистісно-орієнтовану модель освіти.”
Ідея природовідності закладена в структуру навчального плану, що має дві складові:
- інваріантну і
варіативну.
Інваріантна складова включає предмети обов'язкові для вивчення всіма учнями,
варіативна дає можливість дитині предмети вибирати.
У діючому навчальному плані варіативна частина складає на тиждень:
початкова ланка – 2 години; середня ланка – 4 години;
старша ланка – 4 години.
В проекті закону “Про освіту” обсяг годин варіативної складової збільшується до:
початкова ланка – 10% - 3 години;
середня ланка – 20% - 6 годин;
старша ланка – 30% - 9 годин;
Проблеми реалізації варіативної складової навчального плану пов'язані з відсутністю достатньої кількості паралельних класів.
Розв'язання даної проблеми може йти через переформатування структури шкіл, а саме, створення базових шкіл за окремими ланками.
Розв'язання даної проблеми може йти через переформатування структури шкіл, а саме, створення базових шкіл за окремими ланками.
Структура навчально-виховних закладів
1.Дошкільні заклади освіти
2. Початкові школи + Дошкільні заклади освіти
Школа № 4; Школа № 5
3.Базові школи
початкова школа (1-4 класи) - Школа №1
середня школа (5-9 класи) - Школа № 3
Середні школи ( 1-4; 5 – 9 класи)
Школа №2; Школа №6
Старша школа (10 – 12 класи )
Багатопрофільна школа-ліцей на базі ГНПУ ім.О.Довженка за напрямами:
Суспільно-гуманітарним
Філологічним
Природничо-математичним
Технологічним
Художньо-естетичним
Спортивним

Прагматична перспектива.
МОН України кожного року виділяє кошти на облаштування опорних шкіл для новостворюваних сільських громад. Маючи глибоке обгрунтування доцільності їх створення на базі міста (!) можемо претендувати на фінансування пілотного проекту “Реалізація стратегії МОН України на теренах міста Глухова”.
Висновки.Таким чином, виокремлення базових шкіл за окремими освітніми рівнями підвищить ефективність розвитку інтелектуального потенціалу як умови успішної соціалізації особистості та буде сприяти:
–створенню оптимальних умов для розвитку матеріально-технічної та навчально-методичної бази навчального закладу відповідно до освітнього рівня;
– розширенню можливості вибору предметів варіативної частини навчального плану конкретним учнем, а отже, підвищенню рівня його мотивації та самореалізації в освітній діяльності;
– зміні філософії освітньої діяльності педагогічних колективів, що забезпечить переорієнтацію їхньої уваги з реалізації загальноосвітньої складової навчального плану на індивідуально-особистісний розвиток дитини;
– розвитку на їх базі потужних центрів методичної роботи в регіоні;

– підвищенню ефективності освітньої роботи з обдарованими дітьми.



gerb sayt2024 © Всі права захищено.
Глухівська міська рада Сумської області